انتخاب مردم و مضحکه انتخابات رژیم - کیوان جاوید

انتخاب مردم و مضحکه انتخابات رژیم – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمدتقی شاه‌چراغی، رئیس ستاد انتخابات حکومت مدعی شد: “مردم با حضور در انتخابات، پیمان خود را با نظام و انقلاب نشان خواهند داد.” او شرایط جدید رأی‌دادن را هم مشخص کرد: “شخص واجد شرایط می‌تواند با ارائه یکی از پنج مدارک هویتی خود شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت در رأی‌گیری شرکت کند.”

فقط مانده بود اضافه کند که بدون این کارت‌های شناسایی هم می‌شود پای صندوق‌های متعددی حاضر شد و رأی داد. یا اصلاً لازم نیست حتی رأی داد، فقط کافی است کنار صندوق رأی عکسی گرفت تا “ثابت” شود مردم با “نظام پیمان مودت بسته‌اند”.

کار حکومت دیگر رسماً به دلقک‌بازی رسیده است. دورانی بود که انتخاب میان بد و بدتر یک تاکتیک مردم برای شکاف انداختن میان جناح‌های رقیب بود. این ایجاد شکاف از دوران انتخاب خاتمی در مقابل نماینده خامنه‌ای شروع شد و در دوران رقابت بین احمدی‌نژاد و موسوی به اوج خود رسید و در نهایت صحنه‌ای از خیزش بزرگ مردم علیه کل جمهوری را خلق کرد.

از انتخابات فرمایشی بعد از سال ۸۸، رژیم دیگر کمر راست نکرد و هر مضحکه انتخاباتی، چه از نوع انتخابات مجلس و چه غیر آن به کابوس بزرگ رژیم در تقابل با مردم تبدیل شد. در حال حاضر نیمی از سینه‌چاکان رژیم همچون حسن روحانی نیز رد صلاحیت شده‌اند، چون ماجرا دیگر برای حکومت گرم‌کردن بازار انتخابات نیست. ماجرا فقط برای حکومت این است که غیر از خنجر به دستان طرف‌دار بی‌چون و چرای خامنه‌ای اشخاص دیگری به پست و مقامی نرسند. موقعیت حکومت هیچ زمان چون امروز زار و خراب نبوده است. آش آن‌چنان شور است که بخش وسیعی از قاتلان سازنده حکومت اسلامی هم اعتراف می‌کنند این انتخابات مشروعیت ندارد.

البته در ایران نوع دیگری از انتخابات داغ است. داغ همچون کوبیدن پتک بر آهن گداخته بر سندان. انتخاب مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی و حضور بی‌برگشت و همه‌گیر مردم در صحنه اجتماع. رأی‌دادن فراگیر مردم با مشت‌های گره‌کرده و با پاهای توانمندشان در میدان مبارزه، حضور در اعتصابات و اعتراضات، حضور با بی‌حجابی گسترده و حضور با ترانه‌خوانی ضدحکومتی و بایکوت دهه فجر حکومت در جشنواره زجر و انواع دیگر اعتراضات فراگیر.

خلاصه اینکه در این انتخابات مسخره و کذایی، حکومت تودهنی سخت‌تری از مردم خواهد خورد. انتخاب مردم، فقط سرنگونی این حکومت است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *