افزایش سن بازنشستگی توسط چپاولگران اسلامی - محسن ابراهیمی

افزایش سن بازنشستگی توسط چپاولگران اسلامی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سرمایه‌داری اسلامی حاکم توسط دولتش به ریاست آیت‌الله قاتل اعلام کرده است که در جهت “برنامه هفتم توسعه”، لایحه افزایش سن بازنشستگی از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد. بر اساس این لایحه، کارگران در دسته‌بندی‌های مختلف ناگزیر خواهند شد پیش از بازنشستگی به طور متوسط ۵ سال بیشتر کار کنند. به‌این‌ترتیب، عنوان شایسته “برنامه هفتم توسعه”، برنامه‌ای برای توسعه و تداوم استثمار و چپاول مزدبگیران است.

معنای عملی این لایحه در زندگی اکثریت شهروندان کارگر جامعه این است که بعد از سال‌های طولانی بهره‌کشی از کار و زندگی‌شان توسط سرمایه‌داران حاکم، همچنان باید جان بکنند و ثروت تولید کنند تا مفت‌خوران حاکم و آقازاده‌هایشان به زندگی لاکچری‌شان ادامه دهند؛ سپاه و بسیج تأمین مالی شوند؛ امامان جمعه جیب‌هایشان پرتر و سفره‌هایشان رنگین‌تر شود؛ حزب‌الله و حشدالشعبی و حماس و زینبیون و فاطمیون و حوثی‌ها برای ادامه آدمکشی به‌اندازه کافی موشک و راکت و پهپاد داشته باشند. این تعرضی به زندگی میلیون‌ها شهروند کارکن جامعه برای تأمین حیات تبهکارانه انگل‌های اسلامی حاکم و نیروهای سرکوب در داخل و باندهای تروریستی در منطقه است.

حکومت اسلامی قصد دارد دوران رنج و مشقت و محرومیت میلیون‌ها کارگر را بیشتر کند و تازه وقتی هم بازنشسته شدند، آنچه نصیبشان خواهد بود همان است که نزدیک به ۲۵ میلیون بازنشسته همین امروز تجربه می‌کنند. انسان‌هایی که یک‌عمر برای خلق امکانات زندگی برای کل جامعه نقش داشته‌اند و امروز ناگزیرند در سرما و گرما برای ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌شان مبارزه کنند.

کارگران امروز بازنشستگان فردا خواهند بود. موقعیت بازنشستگان امروز آینه تمام‌نمای زندگی کارگرانی است که امروز دارند استثمار می‌شوند. بی‌دلیل نیست که بازنشستگان در اعتراضاتشان با شعار “شاغل و بازنشسته، اتحاد اتحاد” به کارگران فراخوان می‌دهند به آنها بپیوندند. اتحادی که می‌تواند صف بزرگ‌تری در مقابل چپاولگران حاکم به وجود بیاورد.

مدت‌ها قبل از شروع انقلاب “زن، زندگی، آزادی”، اعتصابات و اعتراضات گسترده کارگران به یک بخش تعطیل‌ناپذیر مبارزه برای زندگی تبدیل شده بود و همین امروز هم ادامه دارد. در کشوری که علی‌رغم توحش سرکوبگران حکومت، سالانه بیش از هزار اعتصاب و اعتراض کارگری جریان دارد، تعرض گستاخانه حکومت علیه معیشت کارگران باید و می‌تواند از جنبش کارگری پاسخ قاطع و متحدانه‌ای بگیرد. بی‌تردید، اتحاد شاغل و بازنشسته، جنبش کارگری را در مقابله با تعرض جدید حکومت به زندگی کارگران قدرتمندتر خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *