دروغ که خناق نیست! - سیامک بهاری

دروغ که خناق نیست! – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“تناقض آمار در تعداد کودکان کار از ۱۲ هزار تا ۱۲۰ هزار.”

تیتر بالا عنوان خبری در باره تعداد کودکان کار در ایران توسط دو نهاد شورای اجتماعی کشور و سازمان بهزیستی است.

درباره هر موضوعی می‌توان آمار بی‌اساس، فاقد اعتبار و پژوهش، غیرمستند و بدون معیارهای مشخص سنجش یافت. چرا که قرار نیست کسی غلطی بکند و اقدامی بشود. یقه دولت و حکومتی را بگیرند. هدف پوشاندن صورت‌مسئله و پنهان‌کردن حقیقت است.

تا آنجا که به کودکان کار و خیابان مربوط می‌شود، موضوع برای حکومت قدری پیچیده‌تر است. حکومت از انکار وجود کودکان کار بالاخره به ارقام چند صدهزار رسیده است!

باید ابعاد هولناک تحمیل فقر و فلاکت به جامعه، ضدیت با حقوق پایه‌ای کوکان، محرومیت از تحصیل، ترک تحصیل و پرتاب به بازار بی‌رحم کار، باندهای استفاده از کودکان در پسماند و بازیافت زباله، کارتن‌خوابی، توزیع مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد، تکدی‌گری و تن‌فروشی و بردگی جنسی کودکان، رشد افسارگسیخته کودک‌همسری، کولبری و سوخت‌بری، افزایش دردناک سوءتغذیه و گرسنگی و بیماری کودکان و عوامل وجودی ده‌ها آسیب اجتماعی هولناک را کتمان کند. نهادهای دفاع از حقوق کودک را تحت پیگرد امنیتی قرار بدهد تا نهاد “مرجع حقوق کودک” متعلق به قوه قضائیه به سازمان‌های بین‌المللی مانند یونیسف و کنوانسیون حقوق کودک آمار جعلی ارائه کند و دروغ ببافد.

اخیراً مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد، نزدیک به یک‌سوم کودکان از تحصیل بازمانده‌اند. همین مرکز در جای دیگری اعلام می‌کند: ۱۵درصد جمعیت کودکان ایران، کودکان کار هستند! یعنی جمهوری اسلامی از حدود بیش از ۳۵ میلیون کودک زیر ۱۸ سال در کشور، چیزی حدود ۴ میلیون کودک کار تولید کرده و از چرخه تحصیل به بازار بی‌رحم کار پرتاب کرده است.

حقیقت اما از این هم تلخ‌تر است. از مجموع نزدیک به ۲۰ میلیون کودک واجد شرایط تحصیل، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز به مدرسه می‌روند. یعنی ۶ میلیون کودک عملاً از تحصیل محروم‌اند. به این تعداد بیش از یک میلیون کودک بی‌شناسنامه و بی‌هویت را هم اضافه کنید!

این چهره کریه حکومت کودک ستیز اسلامی در همه شئونات زندگی کودکان هویدا است. هر کجا که کودکان بی‌رحمانه استثمار می‌شوند، یک حکومت وحشی روی سر آن ایستاده است.

جعل آمار و ارقام دیگر کسی را فریب نمی‌دهد. مردم حکومت را بهتر از خودش شناخته‌اند. مسبب و عامل بقای این محنت دردناک را می‌شناسند و بی‌تردید آن را به زیر می‌کشند.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *