فراخوانی مهم به اعتراض همگانی علیه اعدام - شهلا دانشفر

فراخوانی مهم به اعتراض همگانی علیه اعدام – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ده تشکل کارگری و اجتماعی طی بیانیه‌ای تحت عنوان “به سه‌شنبه‌های اعتراض علیه اعدام می‌پیوندیم”، همه بخش‌های جامعه را به پیوستن به این روز فراخوانده‌اند. اسامی این تشکل‌ها عبارت‌اند از: اتحاد بازنشستگان، انجمن برق و فلز کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، دانشجویان پیشرو، شورای بازنشستگان ایران، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیررسمی نفت (ارکان ثالث)، شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران، ندای زنان ایران، نهاد دادخواهان.

این تشکل‌ها در واقع حلقه اتصال‌های بخش‌های مختلفی از کارگران و جامعه‌اند. بخش‌هایی که در دفاع از معیشت در اعتراض هر روزه‌اند و انتشار چنین بیانیه‌ای از سوی آنها در اعتراض به اعدام‌ها و با فراخوان به اعتراض در روز معینی که استارت آن از زندان قزل‌حصار زده شده، یک اتفاق سیاسی مهم و نماد دیگری از ابعاد گسترده و اجتماعی کارزار علیه اعدام است. جنبشی قدرتمند که خانواده‌های دادخواه و زندانیان دربند صف مقدم آن‌اند. کارزاری با ابعادی جهانی که صدور قطعنامه‌ای از سوی پارلمان اروپا نشانی از قدرت آن است.

بیانیه ده تشکل برای پیوستن به سه‌شنبه‌های اعتراضی، صدای اعتراض جامعه‌ای است که با کارزار نه به اعدام می‌کوشد مسیر پیشروی انقلاب را هموار کند. در سر سخن این بیانیه چنین آمده است: “زندانیان زیادی هم اکنون زیر تیغ احکام اعدام هستند و برای دفاع از زندگی و نجات جانشان چاره‌ای جز مبارزه علیه احکام اعدام ندارند. قدرت اجتماعی و اعتراض عمومی می‌تواند مبارزه آنان را به نتیجه برساند. زندانیان زندان مخوف قزل‌حصار در روزهای سه‌شنبه که مصادف با روز اعدام است اعلام اعتصاب‌غذای هفتگی کرده‌اند. ما امضاکنندگان این بیانیه از سه‌شنبه‌های اعتراضی علیه احکام اعدام حمایت کرده و همگام با زندانیان قزل‌حصار و دیگر زندان‌ها و همه خانواده‌های آنها برای توقف و به پایان رساندن ناقوس مرگ اعدام هم صدا می‌شویم.” در ادامه امضاکنندگان این بیانیه همگان را به پیوستن به سه‌شنبه‌های اعتراض علیه اعدام فراخوانده و می‌نویسند: “ما تشکل‌های کارگری و اجتماعی عموم نیروهای سیاسی آزادی‌خواه و برابری‌طلب، کارگران، معلمان، بازنشستگان و جوانان انقلابی را به مبارزه‌ای سراسری و قدرتمندانه در ابعادی داخلی و بین‌المللی برای توقف و لغو مجازات اعدام فرامی‌خوانیم”.

سه‌شنبه‌های اعتراض علیه اعدام، نمادی از اتحاد سراسری علیه ماشین کشتار و جنایت حکومت و تأکیدی بر تداوم مبارزه برای توقف اعدام‌ها و لغو مجازات اعدام است. وسیعاً به آن بپیوندیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *