ابطال مُهر در انتخابات و ابطال رژیم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر گزارش رسانه های داخل کشور در انتخابات آتی مجلس اسلامی و خبرگان لزومی برای مُهر کردن شناسنامه وجود نخواهد داشت. بنا بر ماده ۱۱ قانون انتخابات رژیم اسلامی که اخیرا به تصوب رسیده، واجدین شرایط شرکت در انتخابات می توانند با ارائه مدرک معتبری که هویت آنها را احراز کند قادر به شرکت در انتخابات و فقط یک بار رای دادن خواهند بود.

ادعای برخی دست اندرکاران نظام اینست که با این روش جدید از سو استفاده رسانه های “معاند” و مخالف درپایین نشان دادن مشارکت مردم در انتخابات جلوگیری بعمل خواهد آمد. همچنین روش جدید، اجباری نبودن شرکت در انتخابات را برای آدم و عالم نمایان خواهد ساخت. صد البته بی اساس و جعلی بودن چنین ادعاهایی جزیی از دانش عمومی است و مردم در ایران برای شعبده بازی انتخابات تره هم خرد نمی کنند.

قضیه چیست، رژیمی که حتی بسیاری از خودی ها از جمله حسن روحانی را برای کاندید شدن در انتخابات “آزادش” رد صلاحیت و برای نمونه فقط در یکی دو سال گذشته هزاران نفر را به دلائل “عقیدتی”، از جمله عدم شرکت در انتخابات، در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش “رد گزینشی” کرده اکنون یاد حقِ داوطلبانه بودن شرکت در انتخابات افتاده است.

نکته اینجاست که همه دست اندر کاران ریز و درشت رژیم از سرد و خاموش بودن تنور انتخابات خود با خبرند. هر چه در توان داشتند انجام دادند تا شاید  مردم را ترغیب به شرکت در مضحکه انتخاباتی خود کنند تا آنجا که “رهبر الدنگ” اعلام کرد، زنان بی حجاب هم می توانند در انتخابات شرکت داشته باشند. اما هر چه بیشتر تلاش کردند مسخره عام و خاص شدند. آش انتخابات “آزاد” و مشارکت “داوطلبانه” حکومت اسلامی زیادی شور است.

اما نکته مهمتر، علت اصلیِ بی اعتنایی مردم به انتخابات کذایی رژیم است. مردم در ایران بسیار پیشتر با شعار “اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا” نحوه نگرش خود به انتخابات و کلیت رژیم اسلامی را بیان کرده بودند. با آغاز انقلاب زن زندگی آزادی این نحوه نگرش وارد فاز عملی گشت و مردم در کف خیابان دست به کار تحقق بخشیدن به این شعار و سرنگونی انقلابی رژیم شدند.

هیچ یک از شعبده بازی های رژیم مردم انقلابی و در پیشاپیش آنان زنان را از جدال علیه حکومت الله باز نخواهد داشت. مردم انتخاب خود را کرده اند و یکبار و برای همیشه مهر “باطل شد” را بر پیشانی نظام خواهند کوبید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جا.وید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *