هراس حکومت از نمایش انتخاباتی خودش - محسن ابراهیمی

هراس حکومت از نمایش انتخاباتی خودش – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

قبلاً از مضحکه انتخابات در جمهوری اسلامی صحبت می‌کردیم. یک پای این مضحکه همیشه جناح اصلاح‌طلبان حکومت بود که شغل سیاسی‌شان بازارگرمی برای مضحکه‌شان بود. بعد از شعار دلنشین کف خیابان در سال ۹۶ که اصلاح‌طلبان را کنار اصول‌گرایان گذاشت و بر سر هر دو باهم سیفون کشید، خود این جناح هم مضحکه خاص و عام شد. سران این جناح که قرار بود حکومت اسلامی را از بحران عبور دهند، آن‌چنان مردم از رویشان عبور کردند که برای مدتی برای آبرو جور کردن ناگزیر شدند نمایش عبور از خودشان راه بیندازند. بی‌دلیل نیست که مدت‌هاست از قیف تشخیص صلاحیت مجلس خبرگان هم عبور نمی‌کنند؛ چون بعد از عبور مردم از رویشان دیگر حضورشان در معرکه هم نمی‌تواند گره‌ای از مشکل حکومت بگشاید.

برای “انتخابات” امسال حتی عنوان مضحکه هم زیادی است. صحنه سیاسی بعد از انقلاب “زن زندگی آزادی” تکان خورده است. آن مضحکه‌ای که قبل از انقلاب “زن زندگی آزادی” می‌توانست نقشی در سرکار گذاشتن مردم و عمر خریدن به کل نظام ایفا کند، امروز به فرصتی برای همین مردم برای مقابله با کل نظام تبدیل شده است. وضع آن‌چنان بد است که انتخاباتی که قرار بود ظاهر مردمی به حکومت بدهد به کابوس حکومت از ترس واکنش مردم تبدیل شده است. بی‌دلیل نیست که خامنه‌ای و حواریونش البته با ناامیدی تمام به هر ریسمانی چنگ می‌اندازند تا پای صندوق‌ها خیلی سوت‌وکور نماند! ناامیدند چون می‌فهمند همه ریسمان‌ها از پیش پاره شده‌اند. همان‌هایی که به‌خاطر یک تار مو آدم کشته‌اند، الان رهبرشان با وقاحت بی‌نظیر همان مردم را خطاب قرار می‌دهد که “این مردم حتی با ظواهر متفاوت، مؤمن‌اند” و التماس می‌کند که در انتخابات شرکت کنند! مخالفین حکومت در زندان‌ها هستند، اما به مردم می‌گویند حتی اگر ناراضی هستید شرکت کنید! خامنه‌ای خطاب به مردمی که شعار داده‌اند “دروغ میگن آمریکاست، دشمن ما همین‌جاست” می‌گوید اگر در انتخابات شرکت نکنید آمریکا خوشحال می‌شود! و مضحک‌تر از هم اینکه خامنه‌ای از مردمی که نمی‌خواهند سر به تن حکومت اسلامی و اسلامش باشد، می‌گوید “هر کس با انتخابات مخالفت کند، با جمهوری اسلامی مخالفت کرده و با اسلام مخالفت کرده” است!

یک مصرف حضور مردم در پای صندوق‌های رأی همیشه این بوده است که در خارج از ایران چپاولگران و دزدان حاکم را به‌حساب انتخاب خود مردم بگذارند. بعد از انقلاب “زن زندگی آزادی” دیگر جایی برای چنین حقه‌بازی سیاسی نمانده است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *