حکومت اسلامی گروگان‌گیر باید بایکوت شود - بابک یزدی

حکومت اسلامی گروگان‌گیر باید بایکوت شود – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبرگزاری میزان، وابسته به قوهٔ قضائیه، روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه، اعلام کرد که جمشید شارمهد و دولت آمریکا بر اساس شکایت ۱۱۶ نفر از کسانی که ادعا می‌شود خانوادهٔ کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان بمب‌گذاری در حسینیهٔ سیدالشهدا شیراز هستند باید دو و نیم میلیارد دلار خسارت بدهند! بنا بر ادعای قوهٔ قضائیه جمهوری اسلامی، جمشید شارمهد به‌عنوان “سرکرده” گروه تندر و دولت آمریکا به‌عنوان “حامی” این گروه به پرداخت این مبالغ محکوم شده‌اند!

جمشید شارمهد شهروند دو تابعیتی به اتهام ریاست “گروه تندر” توسط عوامل رژیم اسلامی ربوده و تحت شکنجه مجبور به اعتراف شده که در انفجار شیراز دست داشته است. ادعایی که از طرف خانواده او بی‌اساس اعلام شده است. مدافعین دفاع از حقوق زندانیان سیاسی و مخالفین مجازات اعدام و از جمله غزاله شارمهد دختر جمشید شارمهد تلاش‌های فراوانی برای آزادی او کره‌اند.

جمهوری اسلامی از زمان به قدرت رسیدنش از گروگان‌گیری به‌عنوان یک اهرم برای اخاذی در سیاست خارجی خود استفاده کرده است. از گروگان‌گیری در سال ۱۳۵۸ در سفارت آمریکا در تهران گرفته تا زندانی کردن شهروندان کشورهای مختلف و ایرانیان دو تابعیتی، یک کار دائمی حکومت اسلامی بوده است.

واقعیت این است که جمهوری اسلامی برای رفع نیازهای نیروهای تروریستی‌اش در منطقه به پول نیاز دارد و اخاذی سیاسی از قبل گروگان‌های دو تابعیتی یکی از راه‌هایش برای کسب درآمد بوده است. سیاست گروگان‌گیری یک راه‌ورسم جاافتاده این حکومت بوده و است.

اگر چه دول غرب به‌جای برخورد قاطع و اخراج سفرای رژیم اسلامی و بستن سفارت‌های این رژیم تروریستی در این سال‌ها به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی خود در مقابل این سیاست باج‌گیری، قاطع برخورد نکرده‌اند؛ اما اینک که طنین انقلاب زن زندگی آزادی جهان را فراگرفته و همین هفته گذشته کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل جنایت علیه بشریت توسط حکومت اسلامی را مستند کرده است، تمام شرایط آماده است که دول غرب به اخاذی سیاسی حکومت اسلامی تن ندهند. بعد از انقلاب زن زندگی آزادی همه شرایط فراهم شده است که ما ایرانیان خارج از کشور دول غرب را زیر فشار قرار دهیم که مجبور شوند سفارت‌های حکومت اسلامی را ببندند، دیپلمات – تروریست‌هایش را از این کشورها بیرون کنند و بایکوت تمام‌عیار حکومت اسلامی در جهان عملی شود.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *