جان دو ضداسلامی پاکستانی در خطر است - کیوان جاوید

جان دو ضداسلامی پاکستانی در خطر است – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جوان دانشجوی ۲۲ساله به نام جنید منیر به اتهام به اشتراک گذاشتن مضامین “کفرآمیز” در واتساپ در سال ۲۰۲۲ محاکمه و به‌تازگی به اعدام محکوم شده است.

منیر حسین، پدر جوان ۱۷ساله ای که به دلیل نگرانی‌ها امنیتی مخفی شده است در تماس با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: “پسرم بی‌گناه است و او را در پرونده ساختگی محکوم کرده‌اند.”

محمد، پیامبر دین اسلام که بیش از ۱۴۰۰ سال از مرگش می‌گذرد را پله کرده‌اند تا همین امروز یکی از کثیف‌ترین، احمقانه‌ترین، زشت‌ترین و ضدبشری‌ترین ادیان تاریخ را به جان مردم بیندازند و از وجود نامبارک آن پول پارو کنند و از لذات بی‌پایان دنیوی بهره‌مند شوند. دین پلید ضد زن که تجاوز جنسی به کودکان شیرخواره را به یک فضیلت مذهبی تبدیل کرده است، نمی‌تواند قابل‌احترام باشد. باید روزی هزار بار به پدیدآورندگان این دین و پاسداران این مظهر جنایت و عقب‌ماندگی دشنام فرستاد.

در پاکستان علی‌رغم تبلیغات اسلامیون و تروریست‌های رنگارنگ اسلامی یک جنبش قوی آتئیستی و ضداسلامی رواج دارد و این دو جوان تنها نمونه‌های علنی شده از آن جنبش وسیع ضداسلامی در پاکستان هستند. امروز جان و زندگی این دو جوان در معرض خطر قرار دارد و خانواده‌ها برای نجات جان عزیزان خود مجبورند بر این نکته پای بفشارند که اساساً چنین توهینی به محمد صورت نگرفته است. اگر این خانواده‌ها مجبور به انکار “توهین” شده‌اند، ما مردم در سراسر جهان، و همه مردم آزاداندیش پاکستان با همراهی همه آزادی‌خواهان، آتئیست‌ها، ضد مذهبی‌ها و هر انسانی که بویی از شرافت و انسانیت برده باشد باید با صدای بلند اعلام کنیم که توهین به مقدسات، هر مقدسی، از جمله در رأس همه آنها مذاهب و بخصوص اسلام باید آزاد باشد و هیچ مقامی حق فتوادادن علیه بی‌دین‌ها را ندارد.

باید همان بلایی را سر اسلام آورد که بر سر مسیحت در قرن هیجدهم و در جریان انقلاب کبیر فرانسه آمده است. امروز دیگرکسی در اروپا و تقریباً هیچ جای دنیا ترسی از این ندارد که مسیح را مورد تمسخر یا دشنام قرار دهد. انقلاب کبیر فرانسه قدوسیت مسیحیت را از بین برده است.

کسانی از میان همان‌ها که در غرب به‌راحتی مسیح و مسیحیت را دست می‌اندازند نسبت به اسلام دست‌به‌عصا می‌شوند. دلیل آن ساده است. باید پوزه دولت‌های اسلامی و اسلام سیاسی را به خاک مالید تا انسان یک‌قدم به انسانیت و زندگی انسانی نزدیک‌تر شود و ترس از اسلام و احترام دروغین به اسلام از بین برود. از این جوانان باید با تمام توان حمایت کرد.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *