سایه اختاپوس سپاه بر سر سفره برنجکاران – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امروز وزیر کشاورزی از ورود قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه به حوزه تولید  و واردات برنج خبر داد.

دولت با قرارگاه خاتم الانبیا قرارداد بسته است که در طول یک دوره پنج‌ساله، از محل فروش نفت، سه میلیارد دلار برای پروژه “خودکفایی در محصول برنج” اختصاص دهد  و دیگر نیازی به واردات سالانه یک میلیون تن برنج نباشد و انشاء الله “امنیت غذایی مردم” تامین شود!

از نظر رئیسی این هم ابتکار دیگری از طرف “ُسید مظلومان” در جهت “سخن حکیمانه مقتدای بصیرت آفرین و رهبر معظم” در زمینه “اقتصاد مقاومتی و خودکفایی” است.

و البته طبق معمول، چه نیرویی بهتر از سپاه پاسداران (همان “برادران قاچاقچی”) برای اجرایی کردن چنین پروژه پولسازی که قرار است به نام “امنیت غذایی مردم” پیش برود!

اما مردم یادشان نرفته است که احمدی‌نژاد هم به نام “طرح خودکفایی برنج” خزانه رانتهای کلان را به روی “برادران قاچاقچی” اش بازکرد و با مبادله پایاپای نفت ایران و برنج هندوستان ، کار و زندگی برنجکاران را ویران کرد.

مردم نظام اسلامی و دولت هایشان را مثل کف دستشان میشناسند. خوب میدانند که هر وقت مقامات این حکومت از امنیت حرف میزنند ، منظورشان امنیت نظام است و نه امنیت مردم. اینجا هم منظور از “امنیت غذایی مردم”، امنیت سیاسی نظام است. این قرارداد هم عملا چرب کردن ریش سپاه است که در خدمت نظام به جنگ مردم برود. مردمی که برای تامین امنیت غذایی شان، امنیت نظام را نشانه رفته اند.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *