حمله شیمیائی به مدارس را بر سر حکومت خراب خواهیم کرد! – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمهوری اسلامی بعد از چند ماه سکوت و انکار و ضد و نقیض گوئی بالاخره تحت فشار اعتراضات مجبور شده است بپذیرد که مسمومیت سریالی دانش آموزان، برخلاف ادعاهای اولیه شان، کار عواملی غیر از “دشمنان خارجی” بوده است. بیانه میدهند که مشغول بررسی “مسائل پیش آمده در بعضی مدارس” و بازداشت عوامل آن هستند! جانیان دارند دنبال عاملین جنایت میگردند! دوباره اعتراف گیری اجباری براه انداخته اند. دانش آموزان را جلوی دوربین میبرند که اعتراف کنند همکلاسیهایشان را مسموم کرده اند تا فیلمهایشان را برای “شبکه های بیگانه” ارسال کنند! عوامل “التهاب آفرین” را تهدید میکنند و برای کسانی که به “مومنین” اتهام میزنند خط و نشان میکشند! نمایش مسخره و مهوعی که در جنایات دیگر حکومت مثل شلیک به هواپیما و اسیدپاشی بصورت زنان نیز شاهد بودیم. ابتدا سکوت و بعد انکار و بعد فرافکنی و انداختن تقصیر به گردن خود قربانیان!

این تقلاهای حکومت دست و پازدنهائی از سر رسوائی و استیصال است. اعتراضات خانواده ها در جلوی مدارس و اعتراضات گسترده در ١۶ اسفند در نزدیک به ۴٠ شهر به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان زمین را زیر پای جانیان حاکم داغ کرده است و آنان را به هذیان گوئی واداشته است. میخواستند با حمله شیمیایی جامعه را مرعوب کنند، از دختران شجاع پرچمدار انقلاب زن زندگی آزادی انتقام بگیرند، و به شیوه همیشگی بحران بقای نظام آدمکش شان را تحت الشعاع بحران دیگری قرار بدهند اما رسواتر و ذلیل تر و درمانده تر شدند. خواستند دختران انقلاب را مرعوب کنند، با رقص خیابانی دختران اکباتان جواب گرفتند! خواستند اذهان را از تعرض به نظام منحرف کنند با شعار “مرگ بر این حکومت بچه کش” و “مرگ بر طالبان چه ایران چه افغان” پاسخ گرفتند. باد کاشته اند و طوفان درو میکنند.

تظاهرات گسترده ١۶ اسفند اولین برآمد طوفان اعتراض علیه حمله شیمیائی بود. و این طوفان سر بازایستادن ندارد. تعرض معلمان و دانش آموزان و خانواده ها و دانشجویان و همه جامعه تا توقف کامل حمله شیمیایی به مدارس ادامه خواهد یافت. تعطیلات نوروزی وقفه ای در حمله شیمیائی به مدارس ایجاد میکند اما اگر بعد از تعطیلات این جنایت ادامه پیدا کند بیشک با تعرض کوبنده تر خانواده ها و دانش آموزان و معلمان مواجه خواهد شد. با اعتصاب سراسری معلمان و دانشجویان و با تجمعات و اعتراضات خیابانی گسترده در ایران و در سطح جهان حمله شیمیائی حکومت را بر سرش خراب خواهیم کرد. حتی اگر مسموم سازی سریالی دانش آموزان همین امروز متوقف بشود این جنایت فراموش نخواهد شد. نه فراموش میکنیم و نه می بخشیم. حمله شیمیایی به مدارس، مانند شلیک به هواپیمای مسافری، جبهه تازه ای در جنبش دادخواهی علیه جانیان حاکم گشوده است که تا سرنگون کردن این حکومت بچه کش و محاکمه همه آمرین و عاملین این جنایت ادامه خواهد یافت.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *