رقص دختران اکباتان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در پی انتشار ویدئوی رقص پنج دختر جوان در شهرک اکباتان، گزارش‌هایی از تلاش نیروهای امنیتی برای شناسایی و بازداشت احتمالی آنها از راه “بازبینی فیلم‌های دوربین‌‌های مدار بسته” در یکی از بلوک‌های این شهرک منتشر شده است. از این پنج دختر جوان در روز هفدهم اسفندماه، همزمان با روز جهانی زن، ویدئویی منتشر شد که در محوطه بلوک ۱۳ شهرک اکباتان تهران، با آهنگ رما، خواننده اهل نیجریه و سلنا گومز خواننده آمریکایی می‌رقصیدند.

آنچه در سالیان مدید در بطن جامعه جوانه زده و ریشه دوانده بود حالا به متن جامعه رسیده است. حالا این درخت پربار زیبایی است که چشم های همه را خیره کرده است. دختران انقلاب، دختران زندگی، دختران مقابله با مذهب با این رقص جمعی، زیبا و دوست داشتنی یک بار دیگر پیام انقلاب زن زندگی آزادی را به دنیا مخابره و به جهانیان اعلام کرده اند پشت چهره کریه و ریش هیولایی سران مرتجع اسلامی چه نیرویی برای انقلاب و سرنگون کردن تیره روزی و سیاه پوشی اسلامی به کمین نشسته است.

درست در همین ایام که سفیر سوئیس سیاهپوش با چادر اسلامی که نماد بردگی زن است به زیارت سمبل های ضد زندگی اسلامی می رود و به این حرکت مشمئز کننده نام احترام به مذهب می گذارد، دختران اکباتان نه تنها به سران ریز و درشت اسلامی که به همه مماشات گران با مذهب و اسلام و حکومت خونریز و ضد زن در جهان اعلام می کنند اینجا ایران است، سنگر آزادی و منشا رسانس جدید ضد مذهبی.

جمهوری اسلامی در تقلایی مذبوحانه و از روی استیصال و نمایش تبلیغاتی اعلام کرده است در صدد شناسایی و بازداشت این اسطوره های زندگی است. اما باید این حکومت را سر جایش نشاند. در دفاع از این حرکت و در محافظت از این عزیزان رقصنده و انقلابی باید هر کوچه و محله را به مکانی برای رقص های گروهی و بی حجاب تبدیل کرد. جمهوری اسلامی با یک جامعه سرنگونی طلب روبرو است. با همه توان با سلاح رقص و زنانگی و زیبایی نیز به جنگ این حکومت در حال سرنگونی برویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *