یخچال بازنشسته خالى تر از گذشته! – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عنوان این نوشته یکى از شعارهاى بازنشستگان است که در تجمع اعتراضى در دومین روز سال جدید سر داده شد. این شعار که توسط بازنشستگان فریاد زده شد گویاى حال ٩٩ درصد مردم ایران است. سهم مردم از رفاه و نیازمندیهاى زندگى هر روز کمتر از روز گذشته میشود، که با ادامه هر یک روز بیشتر عمر جمهورى اسلامى این سهم باز هم کاهش خواهد یافت.

در همین روز مادر یکى از کشته شدگان ناله کنان گفت که هنوز بعد از چند سال از قتل فرزندش بدست جمهورى اسلامى نه جنازه اش را به او تحویل داده اند و نه قبرش را نشان داده اند. همینطور عده دیگرى از مادران دادخواه خواهان آزادى بازداشت شدگان شدند.

در اولین روزهاى سال جدید ما همچنین شاهد به آتش کشیده شدن بنرهاى خامنه اى در بسیارى از نقاط کشور و سر داده شدن شعارهایى بودیم که سرنگونى جمهورى اسلامى و پایان عمر این حکومت در سال جید را نوید میدادند.

ضرب المثلى که میگوید سالى که نکوست از بهارش پیداست، توصیف سالى است که در ایران شروع شده است. گسترش فقر و محرومیت بیشتر، در صورت ادامه حیات حکومت اسلامى از یکطرف و امکان معکوس شدن معادله و دست یابى ٩٩ درصدى ها به سهم بیشتر از نعمات زندگى، از طرف دیگر  واقعیات قابل پیش بینى در سال جدید هستند.

همه شواهد اما حاکى از این است که عملى شدن فریاد قدرتمند سرنگون باد جمهورى اسلامى در سال جدید یک امکان و احتمال قریب به یقین است. زنده باد انقلاب زن زندگى آزادى.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *