اَبَر انقلاب ایران و فرماندهان زبون سپاه – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۷۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی) گفته: “چشم انداز ما برای پوشش مقابله با ناآرامی‌ها و تحرکات احتمالی دشمن حداقل ۴۰۰ شهر و منطقه در کشور است.”  در ادامه می گوید: “برای این که بتوان همزمان این “۴۰۰ شهر و منطقه” را پوشش داد، ظرفیت نیروها در سال جاری (۱۴۰۲) باید دو برابر افزایش پیدا کند.

کسی که اظهار نظر این فرمانده درمانده را می خواند اصلا به این نتیجه نمی رسد که جمهوری اسلامی قدرت فراوانی برای مقابله با “اَبَر انقلاب” مردم ایران دارد. یادمان هست که در جلسه لو رفته فرماندهان سپاه با خامنه ای، اوج ضعف و زبونی و درماندگی جمهوری اسلامی علیه مردم بپاخاسته فاش شد و مشخص شد با چه رژیم از هم پاشیده ای روبرو هستیم.

در این اظهار نظر هم وقتی دقیق می شویم یک نکته برجسته است. جمهوری اسلامی در انتظار یک اَبَر طوفان دیگر از سوی مردم است. آرزو دارند برای مهار این خروش انقلابی مردم، “حداقل ۴۰۰ شهر و منطقه در کشور” را با “دو برابر کردن ظرفیت نیروهای سرکوب” کنترل کنند.

اگر این نبرد سهمگین را به یک مسابقه فوتبال سرنوشت ساز تشبیه کنیم، “مسابقه” در نیم دوم بازی در جریان است. “تیم مردم” در نیمه اول، نفس “تیم دشمن” را  گرفته و در صفوف بازیکنانش شکاف های عظیم انداخته و منظما دست به حمله می زند. تیم دشمن با خشونت بارترین شیوه ممکن می خواهد در برابر تیم یکدست و متحد مردم بازی را به دقیقه نود برساند. مهم برایش پیروزی نیست، چون میداند پیروز این میدان نخواهد بود. هدف، کش دادن این مبارزه سرنوشت ساز و تاریخی است.

در نیمه دوم بازی، “تیم مردم” نیروهای تازه نفس بیشتری را به میدان خواهد آورد. تاکتیک تهاجمی تری در پیش خواهد گرفت و هدفش درهم کوبیدن تمام عیار دشمنی است که برای ادامه دار کردن “بازی” به هر جنایتی دست می زند.

۴۰۰ شهر و منطقه که سهل است اگر جمهوری اسلامی تمام نیروهای ارتجاع جهان را هم بسیج کند و از همه زرادخانه جهنمی و کشتار جمعی خود نیز بهره گیرد، در برابر اراده ۸۰ میلیونی مردم ایران شانس بقا ندارد. تحلیل وضعیت فعلی در ایران نتیجه بررسی همه جانبه وضعیت سیاسی- اقتصادی و تشتتِ هر دم فزاینده حکومت اسلامی از یک طرف و روشن بینی و اتحاد سراسری مردم برای به ثمر رساندن انقلابِ “زن زندگی آزادی” است. جمهوری اسلامی بسیار زودتر از انتظار سرنگون می شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *