روزه خوارى و بى حجابى علنى، شیشه عمر رژیم! – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بیانات و نوشته هاى سران رژیم در چند روز آغاز سال بهتر از هر دلیل و مدرکى بیانگر حال زار رژیم است. چه کسى میتواند این حجم از بى حجابى و این مقدار روزه خوارى علنى را در سراسر ایران بییند و هنوز به “قدر قدرتى” رژیم باور داشته باشد. با هم به چند نمونه از دست و پا زدنهاى فاشیستهاى اسلامى نظرى بیاندازیم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای به ضابطین قوه قضاییه دستور داد که با “هر نوع ناهنجاری خلاف قانون و شرع” که “در ملاء‌عام رخ می‌دهد و سبب آزردگی مردم مؤمن می‌شود”، برخورد کنند. از سوى دیگر، محسن اراکی، عضو کمیسیون تشخیص مصلحت گفت: “ما اجازه نخواهیم داد تا بی‌حجابی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند، چرا که رواج بی‌حجابی یعنی فساد، یعنی کرونای آدم‌کش و جامعه نابود کن.

اما روزه خوارى هم بلاى جدیدى براى حضرات شده است. خبر پلمب شدن ۲۷رستوران در کرج و دو رستوران معروف در اهواز به دلیل رعایت نکردن “قوانین صنفی ماه رمضان”، فقط گوشه کوچکى از تعرض مردم به پایه هاى دین “مبین” محمدى است.

گزارش سر دبیر فایننشال تایمز به سادگى این تعرض و این تصویر امروز ایران را برجسته میسازد. او مینویسد، اولین چیزى که در تهران به چشم مى آید زنانى هستند که حجاب ندارند. او همچنین تاکید کرده که بى حجابى زنان فقط مختص”زنان بالا شهره” نیست و در محلات متوسط و فقیر نشین شهر نیز چنین پدیده اى محسوس است. به قول معروف تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل.

این فقط آغاز و دست گرمى انقلاب زن زندگى آزادى است. ویدیوهاى پخش شده از شهرهاى گوناگون، حکایت از مقاومت و تعرض مردم در مقابل فاطمه کماندوها و اوباشان غلاده بریده رژیم دارند. هیچ مشاهده گر بدبینى نیز، نمى تواند، ناعلاجى و استیصال رژیم را در برخورد با این همه نفرت متراکم در جامعه نادیده بگیرد. دوره هاى انقلابى و متلاطم، تنها با اعتراضات خیابانى متجسم نمیشوند، بلکه با تعرضات و مبارزات روزمره و ابتکارات ریز و درشت، ویژگى هاى خود را به نمایش میگذارند.

سازمان یابى و متحدانه عمل کردن در مقابل این سیاستهاى فاشیستى – اسلامى بهترین و شایسته ترین روش در تقابل با این تعرضات است. در هر کوچه و در هر معبرى، در هر گردشگاه و پارک تفریحى و در مرکز خریدى باید به این گستاخى و بى شرمى پاسخی متحدانه داد. انقلاب فرزندان شجاع خود را تربیت میکند چرا که شجاعت فضیلت انقلاب است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *