کوچک نمایی حکومت در حملات شیمیایی به مدارس – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی: “ماجرای مسمومیت دانش آموزان بیش از حد برجسته شده است.”

در سناریوی جنایتکارانه حمله شیمیایی به مدارس توسط حکومت بیش از ۵٠٠ دانش آموز مسموم و بستری شدند و حداقل سه دانش آموز به قتل رسیدند. اکنون بعد از شکست مفتضحانه در این ماجراست که شاهد چنین اظهاراتی از سوی یوسف نوری شریک جرم این جنایت هستیم. او در اظهارتش همچون متهمی زیر فشار مردم مشتی حرف بی ربط تحویل داده و می گوید:” حوادث اخیر (مسمومیت دانش آموزان) یک منشأ اولیه داشت، اما بد معرفی شد و بعد بسیار بدتر برجسته شد.”

برخوردهای متناقض جمهوری اسلامی در پاسخگویی به مردم معترض در قبال مسمومیت های سریالی و سخنان کنونی نوری تماما گواه درماندگی رژیم در قبال واکنش محکم جامعه به این جنایت است.

حکومت اسلامی با این نقشه حملات شیمیایی به مدارس میخواست بخیال خود مردم را مرعوب کند. بخصوص هدفش وحشت زده کردن دخترانی بود که با برداشتن حجابها و بزیر کشیدن عکس خامنه ای و خمینی در کلاسها در صف اول انقلاب بودند. اما جامعه محکم به محکمی انقلاب در برابرش ایستاد. تجمعات اعتراضی خانواده ها، اعتراضات سراسری مردمی در شانزدهم آذر به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در چهل شهر، گسترش شعاردهی های شبانه با فریاد “راه نفس بریده، جنبش ادامه می ده! و تاکید بر تداوم ادامه انقلاب جوابهای محکمی مردم بود که این سیاست جنایتکارانه را به ضد خود تبدیل کرد و نتیجه اش شکست حکومت و دامن زدن بیشتر خشم و نفرت مردم و بسیج افکار جهانی در همبستگی با انقلاب زن، زندگی، آزادی بود.

انقلاب برای سرنگونی حکومت ادامه دارد. از جمله تحویل سال ۱۴۰۲ با فریاد رسای مرگ بر دیکتاتور در سراسر کشور عزم جامعه را برای جارو کردن بساط جمهوری اسلامی به نمایش گذاشت. جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند و برود. بایکوت جهانی و اخراج این حکومت کودک کُش و جنایتکار از نهادهایی چون کنوانسیون جهانی حقوق کودک اقدامی فوری در این جهت است. راه مقابله موثر و همه جانبه دیگر با این حملات شیمیایی جمهوری است که قربانیانش دانش آموزان، خصوصا دانش آموزان دختر هستند، اعتصابات در همه مدارس است. تا روشن شدن این جنایت و حفاظت از جان دانش آموزان، اعتصاب مدارس موثر ترین راه مقابله با حکومت شیمیایی است. ما مردم بزرگی این جنایت را در مقابل چشم جهانیان قرار میدهیم و این حکومت را در هم می کوبیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *