خیزش ادامه دارد، مرگ بر ستمگر – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حجم بالای حضور خیابانی سرنگونی طلبها در ۱۱ اردیبهشت امید را در دل همه مردم ایران شعله ور تر کرد.

تظاهرات شبانه در تهران، کرج و اصفهان با شعار کوبنده “ما اومدیم دوباره، خیزش ادامه داره” پشت جانیان جمهوری اسلامی را یک بار دیگر لرزاند و رعشه مرگ به جانشان انداخت.

مردم در منطقه ستارخان، آریاشهر در غرب، تهرانپارس در شرق، فلکه سوم، در قم و همچنین گوهردشت کرج با سردادن شعارهایی چون “مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر”، “مرگ بر خامنه‌ای – مرگ بر دیکتاتور” و “زن، زندگی، آزادی” فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی”، و شعارهایی علیه سپاه پاسداران، حضور پُر قدرت انقلاب را علیه جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند. معترضان در اصفهان همچنین با فریاد نام “توماج صالحی” که از شش ماه پیش در اسارت است، لرزه بر تن سرکوبگران انداختند.

در شامگاه دوشنبه، مناطقی چون شهرک اکباتان، شهرک چیتگر، اختیاریه، هفت تیر، شهرک باقری در تهران، منطقه گلشهر و مهرشهر کرج و مناطقی از چند شهر دیگر نیز شاهد طنین‌انداز شدن شعارهای ضد حکومتی و شعارهایی علیه علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران بودند.

این انقلاب با این شعارهایی که طی در شامگاه دوشنبه نیز در شهرهای مختلف ایران سر داده شدند ریشه در اعماق جامعه دارد. رسالت و هدف انقلاب جاری بسیار فراتر از کوتاه کردن دست خامنه ای و بیت رهبری از قدرت است. بسیار عمیق تر از اینکه حاکمان فعلی از قدرت خلع ید شوند و دم دستگاه سرکوب و چپاول دست نخورده به حاکمان بعدی واگذار شود. این انقلاب برای همهِ آزادی است، برای شریک بودن مردم در قدرت سیاسی و اعمال اراده مستقیم مردم در اداره جامعه. ما با انقلابی رو برو هستیم که کل ماشین سرکوب، از سپاه پاسداران تا بسیج و نیروهای انتظامی و نظامی ضد مردمی، را برای همیشه جارو می کند و اثری از سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی در جامعه باقی نمی گذارد.

این انقلاب علیه فقر و فلاکت و برای برابری اجتماعی و رفاه عمومی است. انقلاب با موج های بلندش می آید و پلیدی های حکومت جهل و خرافات و کشتار اسلامی را با خود می برد. زنده باد انقلاب برای آزادی و برابری.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *