موقعیت آخوند جماعت در جامعه – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بیرون خانه از مردم فحش میشنوند و در خانه از همسرانشان! به چند نقل قول از آیت الله علوی بروجردی مدرس حوزه علمیه قم توجه کنید:

“خانواده‌های طلبه‌ها دعوا دارند و به همسرانشان می‌گویند که لباس (آخوندی) نپوش و برو دنبال کار دیگری”. “ما چنین روزگاری نداشتیم که در قم، مرکز حوزۀ علمیه، در خیابانی که تمام دفاتر مراجع و بزرگان در آنجاست، طلبه را با ماشین زیر بگیرند و بعد برای اینکه اطمینان پیدا کنند ضربه کاری شده، پیاده بشوند و با چاقو کار خود را تکمیل کنند! طلبه‌های شهرهای دیگر میگویند صد رحمت به قم و تهران. میگویند دو ماه است ما در شهرمان نمیتوانیم از خانه بیرون بیاییم.”

قبل‌تر هم گفته بود: “وقتی بودجه‌‌های امور دینی و تبلیغی و مؤسسه‌های مختلف اول سال اعلام میشود، فحش و ناسزایش مال ماست. یک اعتراض سادۀ کارگری به بدگفتنِ به دین و ایمان و همه‌چیز می‌کشد!  ما الان فقط اصرار داریم که دختران حجاب خود را درست کنند، در حالی که اصل عقاید آنها رفته است!

برای جوان‌های نسل جدید ما بیگانه هستیم. دنبال هرکسی می‌روند غیر از ما. چرا؟ جاذبه! ما چه شد؟”

آه و ناله‌های این آخوند ناراضی بیان گوشه کوچکی از واقعیتی دردناک نه فقط برای شیادان مدرسه علمیه بلکه برای کل حکومت است. همه‌شان میدانند که زیر پایشان کاملا خالی شده و دارند سقوط میکنند. این بابا فکر میکند مشکل از وعده‌های توخالی مقامات است. راه حلی که ارائه میدهد هم این است که به مردم مجال بدهیم حرفشان را بزنند. اینقدر خرفت و احمق است که نمیداند به ۹۹ درصد مردم در تریبونهای حکومتی وقت داده شود هر چه نفرین و فحش بلدند نثار آخوند و آیت‌الله و خامنه‌ای و خمینی و خدا و پیغمبر میکنند یعنی همان نفرین‌ها و فحش‌هایی که به گوش این آیت خدا هم رسیده است.

زنده باد مردمی که اینچنین ته دل مبلغان و مروجان حکومت و ته دل فرماندهان سرکوب و رهبر و سرتاپای حکومتیان را خالی کرده‌اند.

و این هنوز شروع ماجرا است. انقلاب عظیمی که در راه است جایی برای مفتخوری و شیادی باقی نمیگذارد. جایی برای صرف بودجه دولتی به امور مذهبی و دخالت مذهب در زندگی مردم باقی نمیگذارد. مذهب و آخوند برای همیشه از دست و پای مردم جمع میشود. جامعه ایران عمیقا غیر مذهبی است و حکومت نیز غیر مذهبی‌ترین حکومت دنیا خواهد شد. شما آخوندها هم از همین الان فکری بحال خود بکنید و به صفوف آدم‌ها بپیوندید.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *