یک موفقیت بزرگ علیه سپاه پاسداران – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رای مثبت پارلمان سوئد در روز چهارشنبه دهم ماه می (۲۰ اردیبهشت) به شناختن شدن سپاه پاسداران بعنوان یک نیروی تروریستی در اتحادیه اروپا موجی از شادی و شعف را در میان ایرانیان برانگیخت. به موجب تصمیم پارلمان سوئد که به اتفاق آرا و رای مثبت همه هشت حزب پارلمانی این کشور اتخاذ شد، دولت سوئد متعهد می شود که فعالانه برای قراردادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی خارجی اتحادیه اروپا ، وارد عمل شود.

این یک موفقیت بزرگ است بویژه اینکه سوئد هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و در فرصت پنج ماه باقیمانده از این دوره ریاست می تواند برای متقاعد کردن دیگر کشورهای اروپایی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران استفاده کند. این موفقیت در عین حال بازتاب دهنده رای و خواست مردمان زیادی است که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی، در شهرها و اجتماعات متعدد در کشورهای مختلف جهان خواهان این بوده اند که سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی قرار گیرد و به دولتهای اروپایی فشار آورده اند که این کار را انجام دهند.

این یک موفقیت است چرا که همه می دانیم که سپاه پاسداران رژیم اسلامی چه بعنوان یک ارگان نظامی و چه بعنوان یک ارگان اقتصادی  چه نقش و جایگاهی در سرکوب مردم و تداوم حیات حکومت منحوس جمهوری اسلامی ایفا می کند. اگر سپاه در لیست سازمان تروریستی قرار گیرد و ما به این هدف نائل آییم بطور قطع ادامه روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی دشوار خواهد شد و ما به بایکوت جهانی رژیم اسلامی ایران بسیار نزدیک تر شده ایم. قراردادن سپاه در لیست سازمانهای تروریستی امکان سازش و مماشات با این رژیم را محدود می کند و در واقع یک قدم مهم در انزوای بین المللی آن است.

طبعا هر گونه موفقیت در این جهت باعث می شود که ما از این سنگر برای پیشروی های بیشتر استفاده کنیم و دیگر خواستهای خود یعنی اخراج سفرای جمهوری اسلامی و  بستن سفارتخانه ها و یا همان لانه های جاسوسی و تروریستی حکومت اسلامی در خارج کشور را با قدرت بیشتری پیگیری کنیم.

و در آخر تصمیم تاریخی پارلمان سوئد زمانی اتخاذ می شود که چندی پیش حبیب اسوید شهروند سوئد توسط جمهوری اسلامی  اعدام شد. این اقدامی در واکنش به این اعدام هم است. جمهوری اسلامی نمی تواند با گروگان گیری و اعدام زندانیان دوتابعیتی به جایی برسد و ما تضمین خواهیم کرد که جواب مناسب بگیرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *