پخش اعترافات اجباری و عزم سرنگونی ما – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شب جمعه تلویزیون جمهوری اسلامی اقدام به پخش صحنه‌هایی از “اعترافات” مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی کرد. پخش اعترافات اجباری سه متهم محکوم به اعدام پرونده معروف به خانه اصفهان باعث خشم عمومی و ایجاد نگرانی وسیع مردم از وضعیت این سه اسیر معترض بدست حکومت آدمکش اسلامی شده است.

این اعتراف اجباری از تلاش ما مردم در سرنگونی جمهوری اسلامی نخواهد کاست. دیدن این صحنه های مشمئز کننده که حکومت شکنجه و اعدام در تلویزیون حکومتی به نمایش می گذارد، فقط همه ما مردم متنفر از این خون‌آشامان فاسد و ضد زندگی را خشمگین تر می کند تا با عزمی صد چندان بیشتر گورشان را عمیق تر بکِنیم.

نمایش این اعتراف اجباری در تلویزیون حکومتی البته نکات با اهمیت و مهمی هم دارد و می شود ترس عمیق جمهوری اسلامی را به روشنی مشاهده کرد. آنجا شکنجه گران از زبان اسرای  ما می گویند: “تحت تاثیر” اینستاگرام بوده‌اند و از مسئولان جمهوری اسلامی بابت فیلترینگ آن تشکر می‌کنند. سعید یعقوبی می‌گوید: مایل نیست کسانی “برایشان هشتگ بزنند” یا کاری برای دفاع از آنها انجام دهند.

کلید همینجا است. حکومت اسلامی در یک نمایش مسخره و تهوع آور از زبان زندانیان شکنجه شده مردم ایران که مدیای اجتماعی را به صحنه نبردی عظیم علیه این حکومت کرده اند میگوید از مدیای اجتماعی فاصله بگیرید، هشتک نزنید و از زندانیان در معرض اعدام دفاع نکنید. همه اینها یعنی کار و عمل ما در مدیای اجتماعی و در تظاهراتهای خارج کشور و اعتراضات خیابانی و هر اقدام سیاسی و اجتماعی دیگر علیه این رژیم ضد بشری تا چه اندازه موثر و مهم است.

این اعتراف اجباری و تقاضا از زبان محکومین به اعدام از مردم که برای نجات ما کاری نکنید، فراخوانی است به همه مردم معترض که اعتراضمان را گسترش دهیم، که مدیای اجتماعی را بیش از پیش بر سر حاکمان آدمکش خراب کنیم. که گفتمان علیه اعدام و شکنجه و اعتراف اجباری را به بر فرق حاکمان ضد انسان بکوبیم و هر کاری از دستمان برمیاید برای نجات این عزیزان و سایر عزیزانمان انجام دهیم.

از روز جمعه ۲۲ اردیبهشت دادخواهان هشتگی با عنون “زمین گرده” در حمایت از این سه جوان و همینطور مجاهد کورکور و دیگر معترضان محکوم به اعدام به راه انداختند که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت ۳۳۳ هزار بار تکرار شد. این پاسخ روشنی به فراخوان حکومت است که برای نجات محکومین کاری نکنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *