تلاشی ستودنی برای نجات سه جوان – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وقتی که خانواده های سعید یعقوبی، مجید کاظمی و صالح میرهاشمی از دادن آخرین ملاقات با عزیزان خود و قریب الوقوع بودن اعدام آنها خبر دادند  و زمانی که خود این سه زندانی با ارسال پیامی از زندان از مردم کمک خواستند، بار دیگر جنب و جوش وسیع برای نجات این محکومین به اعدام در جامعه شکل گرفت که ستودنی است.  مردم از وین، ونکوور، فرانکفورت تا اصفهان و سنندج و نقاط دیگر ایران برای نجات این سه عزیز به حرکت در آمدند. این دومین بار بود که خبر می آمد که عزیزان ما در چند قدمی اعدام قرار دارند و ممکن است هر لحظه جانشان گرفته شود و خوشبختانه این اتفاق ناگوار نیفتاد.

اینبار هم اعتراضات ما، تلاش متحدانه ما علیه اعدام، مانع اعدام این سه جوان شد و جمهوری اسلامی عقب نشست. همان شب ۲۷ اردیبهشت مرکز رسانه ای قوه قضائیه اعلام داشت که خبر اعدام قریب الوقوع این سه جوان صحت ندارد. معلوم بود که اعتراضات ما، رژیم اعدام را سراسیمه کرده است و اینها از عواقب اعدام این سه جوان می ترسند.

پرونده ساختگی علیه این سه جوان بدین خاطر است که چند تن از نیروهای جمهوری اسلامی در جریان یک تیراندازی کشته شده اند. مجید کاظمی، صالح میرهاشمی، و سعید یعقوبی را دستگیر کردند و زیر شکنجه از آنها اعتراف گرفتند و با استناد به این اعترافات اجباری برایشان حکم مرگ صادر کردند. جانیان حاکم برای ترساندن مردم فقط دنبال بهانه می گردند. در بسیاری اوقات به این هم نیازی ندارند. مهم هم نیست از میان مردم قرعه به اسم چه کسی می افتد. عده ای باید برای ماندن این تبهکاران به اسارت در آیند و سپس قربانی شوند.

خانواده های دادخواه با هشتگ #همه_باهم_هستیم کارزاری را برای نجات این سه مبارز انقلاب زن رندگی آزادی آغاز کردند. مردم در مقابل سرکوب و اعدام متحدانه در کنار هم می ایستند. از سوی دیگر تحرکات اعتراضی معلمان، بازنشستگان و کارگران نفت و بی حجابی گسترده زنان است نشان میدهد مردم همچنان در صحنه هستند و نبرد علیه حکومت اسلامی را ادامه میدهند. این سه جوان همچنان در اسارت جمهوری اسلامی هستند. تجربه چند روز اخیر نشان داد که ما می توانیم جلوی اعدام آنها را بگیریم. همچنان در کنار هم می مانیم تا این سه جوان را نجات دهیم و رژیم اعدام را سرنگون کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *