آتنای قهرمان و حکومت بزدل – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“آتنا فرقدانی بار دیگر پس از احضار و تفهیم اتهام به زندان منتقل شد.”

بیش از چهار دهه جمهوری اسلامی دارد نسل جوان را در ایران “تفهیم اتهام” میکند. و بیش از چهار دهه نسل جوان دارد با اعتراضش و با نپذیرفتن تمامیت جمهوری اسلامی، حکومت را به محاکمه می کشد. نسل جوان دیروز که از بدو روی کار آمدن این حکومت به هزار راه در مقابلش ایستاد، حالا پا به سن گذاشته و در دامن خود نسل آتنا را پرورش داده است. قهرمانانی که از پدران و مادران خود روحیه میگیرند و به آنها روحیه میدهند، تصمیم ندارند کوتاه بیایند. نسلی که زندگی و حرمت انسانی خود و مسن تر ها را اعاده میکند.

امروز انقلاب زن زندگی آزادی این “اتهام” حکومت را در برابر جهان گرفته و افکار مترقی دنیا را متوجه جنایات حکومت کرده است. امروز نه تنها مردم در ایران، که انسانیت در جهان برای این اعادۀ زندگی از طرف نسل آتناها در ایران را ارج میگذارد و در کنار قهرمانانی چون آتنا و سپیدۀ قلیان و خانواده کودکانی چون کیان پیر فلک قرار میگیرد. این حق به جانبی، حکومت را میترساند. نسلی که الآن دارد تاریخ را در ایران میسازد قصد عقب نشینی ندارد ؛ نمی ترسد؛ به دیگران درس می آموزد و الهام بخش نسل خود و نسلهای قبل و بعد خود نیز در مبارزه میشود. این نسل دارد به همه میگوید که برای پیروز شدن باید قوی و صبور باشند. این نسل آموخته است که برای قوی بودن در تلاشش باید خود را سازمان دهد، باید چشم در چشم دشمن بدوزد و با جسارت بگوید “خامنه ای ضحاک، میکشیمت زیر خاک”.  تفهیم اتهام به این نسل بی معناست. مردم این قهرمانان را در آغوش میگیرند، دوستشان دارند و به هر نحوی که بتوانند در جهت تلاششان برای اعادۀ زندگی یاریشان میدهند. انقلاب دارد ریشه های خود را محکم تر میکند.

زیر پوست جامعه گرمای انقلاب دارد جوانه هایی چون آتنا را میپروراند و آتناها دارند تنور انقلاب را گرمتر میکنند. منتطر فورانش هستیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *