۹ سال و ۵ ماه و چهار روز- حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“و عمر و جسمی که از ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ شروع شد و تا ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ادامه داشت. ۹ سال و ۵ ماه  و چهار روز.” از سخنان ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر زنده یاد کیان پیر فلک.

از کیان پیرفلک سخن می گوییم. کودکی که اکنون دیگر نه فقط فرزند دلبند پدر و مادر بزرگوارش بلکه فرزند همه ماست.

کیان عزیز ما با گلوله های مزدوران جمهوری اسلامی به قتل رسید و ما قاتل او را بخوبی می شناسیم. رژیم نمی تواند از مسئولیت جنایت هولناکی که مرتکب شده شانه خالی کند و آن را به گردن یک فرد بیگناه دیگر بیاندازد.

کیان و رژیم اسلامی به دو دنیای متضاد تعلق داشتند. کیان به دنیای علم و دانش تعلق داشت و حکومت به دنیای جهل و خرافه. کیان عاشق دنیای اطراف خود بود و اسلامیون حاکم بر ایران عامل نابود کننده همه چیز در دنیای اطراف خود جز اسلام و دینداری بودند. کیان به دنیای پرسشگری تعلق داشت و رژیم به دنیایی که پرسشگری را جرم می داند و آنرا جزا می دهد. کیان به دنیای معصومانه کودکان به دنیای شادی و عشق تعلق داشت و رژیم به دنیای تاریکی و ضد شادی و شرارت و پلیدی.

گاه از خود می پرسیم که آیا اتفاقی بود که کیان هدف گلوله های مرگبار رژیم قرار گرفت؟! مگر وقتی نیکا را کشتند اتفاقی بود؟! مگر وقتی که مهرشاد را کشتند اتفاقی بود؟ مگر سارینا ، پدرام، امیر، هستی و حمید رضا و چند صد نفر دیگر را به قتل رساندند اتفاقی بود؟ مگر وقتی چشم‌های فرزندان جسور ما را با گلوله های ساچمه ای کور کردند اتفاقی بود؟!

همه ما می دانیم که چرا رژیم اسلامی عزیزترین عزیزان ما را به قتل رساند. همه ما می دانیم چرا چشمان نافذ جوانان ما را کور کردند. چرا که آنها نیروی جسور تغییر و دگرگونی بودند. چرا که آنها امید به آینده ای بهتر بدون رژیم نکبت اسلامی را نمایندگی می کردند. چرا که به خیابان آمده بودند که پایانی بگذارند بر سیاهی و پلیدی حاکم بر ایران. چرا که چشمان آنها به افق و آینده بهتری خیره شده بود.

ما به هیچ وجه از این همه جنایت و ظلم نخواهیم گذشت. عهد می بندیم که عاملین و آمرین جنایات ۴۴ سال گذشته را که کسانی جز سران و کاربدستان رژیم اسلامی نیستند به دست عدالت بسپاریم و محاکمه کنیم.

در سالروز تولد کیان عزیزمان از جهانیان خواهیم خواست که رژیم بچه‌کُش اسلامی را بایکوت کنند. در سالروز تولد کیان با هم متحد می شویم تا جامعه ای بسازیم که سهم کودکان از آن فقط شادی و تفریح و پرسشگری و  یک زندگی ایمن و‌ مرفه باشد. این را به کیان ها و ساریناها و نیکاها بدهکاریم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *