سازمان ملل بازوی ارتجاع مذهبی -عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز سه‌شنبه ۲۵ ژوئیه، ۲ مرداد، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای با عنوان “ترویج گفت‌وگوی بین ادیانی و بینافرهنگی و مدارا در مقابله با نفرت‌پراکنی” به تصویب رساند. قطعنامه از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل خواسته تا همه تلاش خود را برای تقویت گفت‌وگوهای میان فرهنگ‌ها، میان ادیان و احترام و پذیرش تفاوت‌ها به کار گیرند و در عین حال هرگونه نفرت‌پراکنی را که به منزله تحریک به تبعیض، خصومت و خشونت است، رد کنند. این قطعنامه همچنین از شرکت‌های صاحب شبکه‌های اجتماعی خواسته تا با نفرت پراکنی و گسترش روزافزون آن مقابله کنند.

تصویب این قطعنامه نه تنها علیه نفرت پراکنی مذهبی نیست که علیه نقد مذاهب و خصوصا اسلام است که روز به روز در جهان گسترش می یابد. قطعنامه ای با هدف باج دادن به جریانات تروریست اسلامی و حکومت های مرتجع اسلامی است.

اگر قرار باشد قطعنامه ای در نهادهای بین المللی به تصویب برسد باید علیه توحش، ترور، قتل، آدم ربایی، نفرت پراکنی جریانات اسلامی و مذهبی در قبال انسانها، خصوصا زنان و کودکان، رنگین کمانی ها و جنایات هر روزه جریانات و حکومتهای مذهبی باشد. بعد از پیدایش ادیان تاریخ زندگی انسان چیزی جز تعرض به کرامت انسانی، سوزاندن زنان و کودکان، تجاوز سازمان یافته به زنان و تبدیل آنان به برده جنسی نبوده است.

اگر قرار باشد سند و قطعنامه ای در مجامع بین المللی به تصویب برسد، باید دفاع از شان و کرامت انسانی شهروندان در برابر تعرض، فرامین و قوانین حکومتهای دینی و اسلامی دفاع کند، نه اینکه جاده مماشات با جریانات و حکومتهای ضد انسان نظیر جمهوری اسلامی و طالبان را هموار کند.

نقد هیچ عقیده و مذهب و مقدساتی نفرت پراکنی نیست. نفرت پراکنی و دشمنی علیه مخالفان و اعتقادات دیگران کار و روش مذاهب است. به سرنوشت معتقدین به مذاهب غیر رسمی، خصوصا بهاییان در ایران نگاه کنیم تا عمق این نفرت از “غیر خودی ها” را به چشم ببینیم.

بیش از ده ماه است که جنبش عظیم و قدرتمندی در ایران شکل گرفته است و می خواهد به عربده کشی اسلامی پایان دهد. جنبش ضد مذهب و رنسانسی که زنان، جوانان و همه مردم آزاده ایران علیه ۴۴ سال جنایت رژیم اسلامی برپا کرده اند تضمین کننده آزادی بیان و نقد ادیان و مذاهب است که پاس داشتن حرمت، شان و کرامت انسانی شهروندان محور آن است. این جنبش عظیم ضد دینی و انقلاب زن زندگی آزادی این هدف را متحقق خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال:  کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *