دست چپاولگران از زندگی دستفروشان کوتاه! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرده است که می‌خواهد دستفروشی را “سامان” دهد!

او گفته است: “حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار و شاید بیشتر دستفروش در تهران داریم که بخش عمده‌شان در مترو کار می‌کنند. یک بخش هم در خیابان‌ها و معابرند و ما به دنبال این هستیم که آن‌ها را ساماندهی کنیم. با ساماندهی دستفروشان به دنبال این‌ هستیم آن‌ها که از این مسیر ارتزاق می‌کنند، مسئولیت کار خودشان را بپذیرند و از طرفی دیگر متعرض حریم‌ها نشوند. نقطه آغاز ساماندهی هم به احتمال قریب به یقین، برخی معابر حساس و داخل مترو خواهد بود.”

سه کلمه یا عبارت کلیدی در این اولتیماتوم شهردار تهران که یکی از فاسدترین مقامات جمهوری اسلامی است همه چیز را افشا میکنند: “ساماندهی”، “مسئولیت کار خودشان را بپذیرند”  و “متعرض حریمها نشوند”!

“ساماندهی”!

حکومت اسلامی که به سامان زندگی میلیونها شهروند مدام تعرض می کند، منظورش از “ساماندهی” دستفروشان، تعرض مضاعف به “سامان” این بخش جامعه است که قبلا به خاطر بی سامانی اقتصادی، به خاطر تورم و گرانی و بیکار شدنها به دستفروشی روی آورده اند تا زنده بمانند.

“مسئولیت کار خودشان را بپذیرند”!

این حکومت اسلامی میلیاردرهاست که مسئول تحمیل دستفروشی به انسانهای زیادی است. دستفروشان انسانهای زحمتکش این جامعه هستند که در یک نظام انسانی میتوانند در قلمروهای مختلف اقتصادی و اجتماعی نقش خلاقانه ای ایفا کنند اما به خاطر حاکمیت آیت الله های میلیاردر و اقلیت انگل سرمایه دار از آن محروم شده اند.

“متعرض حریمها نشوند”!

این را شهردار حکومتی میگوید که هیچ گوشه ای از حریم شخصی و خصوصی یک جامعه ۸۷ میلیونی از تعرض مدام بسیجیها و گشت ارشادیها و اطلاعاتیها و لباس شخصیهایش در امان نیست. انسان محروم و بیکار و بی آینده  و بی تامینی که برای تامین نان سفره کودکان و خانواده اش دستفروشی در گرما و سرما و آزار ماموران حکومتی را به جان خریده است، متعرض حریم هیچ کسی نیست جز حریم چپاولگران اقتصادی حکومت که حتی دستفروشی را “مزاحم” قاچاق کالاهای مورد نیاز مردم توسط باندهای حکومتی میداند.

طبق اظهار بسیاری از خانواده‌های جان‌باختگان، فرزندان به قتل رسیده شان در خیابانها دستفروش بوده اند. حکومت اسلامی از نقش این دستفروشان در به هم زدن “سامان” حکومت هم هراس دارد. تعرض وقیحانه شهردار حکومت اسلامی به معیشت این بخش زحمتکش و شریف جامعه آن هم در زرورق “ساماندهی” را مثل همه تعرضات دیگرش به همه بخشهای محروم جامعه باید خنثی کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *