راه گریزی برای رژیم وجود ندارد! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا به خبرها سمیه کاظمی، خواهر معترض اعدام شده مجید کاظمی، دادگاهی می شود. کوروش وزیری، همسر دادخواه جاوید نام شیرین علیزاده همچنان در بازداشت است. دایی ژینا دستگیر شد. در سالگرد تولد پویا بختیاری پدر و مادرش همچنان در زندان هستند. اکثر اعضای خانواده معترض جانباخته عرفان خزایی احضار شدند.

و لیست دستگیریها، زندان کردن ها و احضار کردن ها طولانی است. رژیم جنایتکار اسلامی به جان بخش های مختلف مردم افتاده است تا نگذارد آنها در سالگرد قتل حکومتی مهسا ( ژینا) امینی موج جدیدی از انقلاب راه بیاندازند. با آنکه بارها مدعی شده اند که “اغتشاشات” را جمع کرده اند ولی در هر اقدام سرکوبگرانه شان حضور و تداوم اعتراض مردم را می بینید. وگرنه اگر همه چیز بر وفق مراد این جانیان بود اینهمه به تقلا نمی افتادند و از اوج تازه ای از خیزش ها، ابراز نگرانی نمی کردند.

دستگیری و بازداشت و بگیرو ببند ممکن است تاثیرات موقتی و زودگذر به نفع رژیم داشته باشد ولی حکومتی که در دریای خروشان نفرت و اعتراض مردم غوطه وراست را نجات نخواهد داد. تا کنون هر کسی را که کشته اند خواهر و برادر و مادر و پدرو همسرو فرزند او را دادخواه کرده اند. هر کسی را که دستگیر کرده اند هزاران نفر به صدایشان تبدیل شده اند و جای خالی آنها را پر کرده اند. هر ضربه که به مردم وارد آورده اند مردم دوباره بلند شده اند و در مقابل زور و ظلم حکومتی استوارتر ایستاده اند.

رژیم اسلامی با تشدید سرکوب نه فقط نتوانسته است فضای رعب و وحشت در جامعه بیافریند بلکه بر عکس، اعتراض علیه اعدام و زندان و شکنجه را به موضوع مبارزه مردم تبدیل کرده است. هم جمهوری اسلامی و هم مردم بپاخاسته ایران می دانند که کشمکش میان مردم و رژیم وارد مرحله تعیین کننده ای شده است. مردم می خواهند این رژیم فاسد و ستمگر را سرنگون کنند چرا که هر روز ماندن این رژیم به معنای نابودی زندگی آنهاست . رژیم نیر به همه ابزارهای سرکوب چنگ انداخته است تا به هر قیمتی بماند. این نبرد یک برنده قطعی دارد: مردمی متحد که محکم ایستاده اند، پشت به هم داده اند، صدایشان بلند است، از یکدیگر حمایت می کنند، شعارشان زندگی و جامعه ای انسانی ست و آزادی و برابری را طلب می کنند و می خواهند ریشه هرگونه ظلم و ستم و استثمار را بخشکانند.

 

سردبیر این شماره ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *