برگرداندن حجاب، خیال باطل رژیم – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزارت بهداشت شیوه ‌نامه اجرایی جدید پوشش دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران را ابلاغ کرد. بر اساس این شیوه‌ نامه اجرایی جدید پوشش دانشجویان علوم پزشکی “هرگونه پوشش کوتاه یا تنگ، مانتو جلو باز، جنس حریر، تور و یا لباس‌های یقه باز” ممنوع است.
حق انتخاب پوشش یکی از حقوق اولیه انسانی است که در رژیمهای اسلامی بواسطه قوانین ضدزنشان هرگز برسمیت شناخته نشده است. زنان در کشورهای اسلامزده همچون ایران برای داشتن ابتدایی ترین حقوقها میجگند و از جان هزینه میدهند.
رژیم اسلامی در حالی برای پوشش زنان دستورالعمل مینویسد که زنان ۴۵ سال است به حجاب، نه گفته اند و پس از آغاز انقلاب پرقدرت “زن، زندگی، آزادی” با بی حجابی عملی به این نه بزرگ، جامه عمل پوشانده اند. اینکه رژیم اسلامی فکر میکند میتواند شرایط را به قبل از این انقلاب برگرداند، خیالی باطل است.
رژیم اسلامی با توحش کامل با زنان مبارز و مطالبه گر برخورد میکند، اما با تمام شکنجه ها، تهدیدها، چشم کورکردنها، اعدامها، تجاوزها و زندانها، زنان نه تنها خسته نشده اند بلکه با عزمی راسخ تر جلو این رژیم ایستاده و جنگ نابرابرشان را تا سرنگونی آن ادامه خواهند داد، زیرا بدرستی درک کرده اند که حجاب یک مدل لباس نیست بلکه تحقیر آنها و زندانی برای آنها است و یکی از ستونهای ماندگاری رژیم اسلامی است که با مبارزات جسورانه و پیگیرشان این ستون را چنان به لرزه در آورده اند که جمهوری اسلامی با هیچ بخشنامه و تهدیدی نمیتواند آنرا بازسازی کند وهر چه دست و پا میزند بیشتر در باتلاق فرو میرود.
آری، جمهوری اسلامی با راهکارهای نخ نمایش در مقابله با زنان و مردان برابری طلب ناتوان است و سیاستهایش در اینمورد هم مثل اکثر موارد دیگر جز شکستهای هر روزه و درگیریهای داخلی، نتیجه دیگری برایش ندارد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *