“ناموس” رژیم اسلامى زیر ضرب انقلاب – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای، در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت: “نیروهای مسلح جزء نوامیس حتمی هر جامعه هستند و حضور و وجودشان جزء عناصر اصلی است و بدون آن جامعه‌ای پایدار نمی‌ماند. باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم.”

با تغییر کلمه “جامعه” به “رژیم اسلامى” در جملات بالا، میتوانید به معنى واقعى گفته هاى خامنه اى پى ببرید. هم مشاهده و هم حکم على خامنه اى در مورد نیروهاى مسلح رژیم اسلامى، جایگاه واقعى سرکوب را در استمرار این رژیم نشان میدهد.

نیروهاى سرکوبگر رژیم اسلامى در طول چند سال گذشته نه تنها کنترل جامعه بلکه سرکوب انقلاب جارى را یه عنوان وظیفه اصلى خود تعریف کرده اند. یه این اعتبار، انقلاب زن زندگى آزادى در ادامه پیشروى خود، تضعیف و انحلال ارتش حرفه اى، سپاه، بسیج، پلیس و تمامى ارگانهاى مربوط به این سازمان هاى سرکوب را در دستور کار خود قرار داده است.

ارتش، سپاه، بسیج و پلیس و هر نوع ارگان سرکوب، وظیفه اى جز حفاظت منافع میلیاردى اربابان جامعه و هیئت حاکمه، در مقابل مردمى که قصد سرنگونى این طبقه را دارند، به عهده ندارد.

از سوى دیگر اپوزیسیون راست و سلطنت طلب همانند رژیم اسلامى در تلاش بوده و هستند که در فرداى سرنگونى رژیم، ارتش و سپاه کمترین هزینه را پرداخت کنند و همچنان به وظیفه پاسدارى از منافع طبقات دارا و هیئت حاکمه ادامه دهند. دل و قلوه دادن هاى سیاسى رضا پهلوى در مشروعیت دادن به سپاه پاسداران در بحبوحه انقلاب زن زندگى آزادى در اصل نشان داد که اپوزیسیون راست نیز مانند رژیم حاکم، براى کنترل جامعه و مردم انقلابى نیاز زیادى به این ارگان هاى سرکوبگر دارد. در منشور کذایى که از سوى این جریان راست منتشر شد، وظیفه ارتش حفاظت از “تمامیت ارضى” تعریف شده است. به عبارت دیگر، سرکوب مردم منسوب به “اقلیتهاى ملى” که خواهان جدایى از دولت مرکزى هستند.

به هر رو، انقلاب زن زندگى آزادى ماهیت واقعى نیروهاى نظامى و سرکوبگر را آشکار کرده و نیاز جامعه براى تغییر سازمان ها و نهادهایى که نماینده نظم کهنه هستند را نشان داده است.

آنچه خامنه اى و شرکا در متن و حاشیه نظرات خود بیان میکنند، تلاش و آرزوى هیئت حاکمه ایران براى خارج کردن نیروهاى سرکوبگر از تیررس انقلاب جارى است، غافل از اینکه انقلاب جارى از جنس انقلابات اجتماعى است که قصد زیر و رو کردن تمامى بنیانهاى کهنه جامعه را دارد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *