اسلام در اندونزی، انقلاب در ایران – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دادگاهی در اندونزی، زنی به نام لینا مکرجی را به اتهام “برانگیختن نفرت مذهبی” به دو سال زندان محکوم کرد. او در ویدئویی که در شبکه اجتماعی تیک‌تاک منتشر کرده، بعد از گفتن “بسم‌الله” تکه ای گوشت خوک را که در اسلام حرام است می‌خورد. از نظر “شورای علمای” اندونزی اقدام این زن “توهین به مقدسات اسلامی” است.

چنین رفتار شنیع با شهروندان در کشوری که شریعت اسلامی در قوانینش دخالت دارد قابل انتظار است. اندونزی هم استثنا نیست که اسلام و قوانینش در آنجا ابزار خفه کردن آزادی اندیشه و بیان و ابراز عقیده به نام مقدسات است.

قبلا این مسیحیت و کلیسا به زعامت پاپ‌های بیرحم و فاسد بود که با ماشین جهنمی “تفتیش عقاید” میگرفت و شکنجه میکرد و می سوازند و می کُشت. انقلاب کبیر فرانسه آنچنان این دستگاه خونریز را در هم شکست که بعد از بیش از دو قرن قادر نشده است افسارش را بار دیگر پاره کند و در زندگی مردم دخالت کند.

این بار نوبت ارتجاع اسلامی است. تا زمانیکه به ارتجاع اسلامی افسار زده نشود، همچنان خواهد چرخید و نکبت و درد و رنج و ستم اعمال خواهد کرد و به نام مقدسات به زندگی و حرمت و شادی و آزادی انسانها خون خواهد پاشید. به ارتجاع اسلامی هم باید با یک انقلابی به عظمت انقلاب کبیر فرانسه افسار زد. انقلابی که برای همیشه سلطه مذهب، سلطه اسلام بر زندگی مردم را پایان دهد. چنین انقلابی، انقلاب زن، زندگی، آزادی در ایران کلید خورده است.

فقط با پیروزی کامل این انقلاب است که زن، زندگی و آزادی از چنگال خونبار اسلام و مذهب رها خواهد شد. برای پیروزی کامل این انقلاب باید درمقابل هر تلاشی ایستاد که مثلا با تقسیم بندی اسلام به “خوب” و بد، تعرض به و ریشه کن کردن مذهب را شل کند.

“برنامه یک دنیای بهتر”، برنامه حزب کمونیست کارگری برای مقابله قاطع با مذهب راه نشان داده است که اینها فقط گوشه ای از آن است:

لغو مذهب رسمی، آزادى مذهب و بى مذهبى، جدایى کامل مذهب از دولت و آموزش و پرورش، آزادى بى قید و شرط انتقاد و ممنوعیت هر نوع تحریکات و تهدیدات مذهبى به نام مقدسات و بالاخره موظف شدن دولت به مذهب زدایى از جوانب مختلف زندگى اجتماعى از طریق اقدامات آگاهگرانه، چرا که مذهب “بطور مشخص، حتى بعنوان امر خصوصى افراد، سد راه رهایى و شکوفایى و اعتلاى انسان است.”

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *