اعتراض به حضور رئیسی در نیویورک – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در سی سال گذشته (به غیر از سالهای کرونا) ما فعالین حزب کمونیست کارگری  تلاش کردیم که علاوه بر شهرها و مراکز مهم دیگر در خارج کشور  در جلوی سازمان ملل  هم در اعتراض به حضور نمایندگان و روسای جمهور رژیم اسلامی اعتراض سازمان دهیم.

هر سال در نیویورک حاضر شدیم تا صدای مردم ایران باشیم. ما نشان دادیم که در ایران دو چهره وجود دارد: یکی چهره سران و مزدوران و نمایندگان رژیم که نماینده عقب‌ماندگی، بربریت، خرافات، جهل و آدمکشی  و قرون وسطی و  نماینده فقر، فحشا و اعتیاد در ایران هستند. به حضور خاتمی‌ها، احمدی‌نژادها و روحانی‌ها اعتراض کردیم و تلاش کردیم نشان دهیم که اینها  نماینده مردم ایران نیستند، بلکه نماینده یک حکومت وحشی و بیربط به جامعه و قاتلین مردم هستند.

چهره دیگر در ایران اکثریت عظیم مردم، مخالفین رژیم، آزادیخواهان، برابری‌طلبان، معلمان، دانشجویان، پرستاران، بازنشستگان، مالباختگان، و دادخواهان مختلف از خاوران، قتل عام ۶۷، دی ۹۶، آبان و دی ۹۸ و خانواده های پرواز  تا انقلاب مهسا و  در یک کلام جنبش آزادیخواهی و برابری‌طلبی است. ما تلاش کرده‌ایم صدای این چهره دوم در خارج کشور باشیم.

در مقابل رئیسی، از آمرین کشتار و قتل عام  تابستان ۶۷ ، نیز در نیویورک در مقابل سازمان ملل در کنار برخی دیگر از مخالفین رژیم حضور داشتیم و مثل همیشه اعلام کردیم که رئیسی قاتل مردم ایران است و نباید در سازمان ملل حضور یابد، بلکه باید به عنوان یک مجرم، دستگیر و محاکمه شود.

سازمان ملل سازمان دولتها است و ربطی به منافع مردم در هیچ کجای دنیا ندارد وگرنه افرادی چون رئیسی به هیچ وجه جرأت قدم گذاشتن در این مجمع را نداشتند به ویژه اینکه رئیسی و شرکا در دادگاه سوئد به عنوان روسای حمید نوری در برابر جهانیان عملا محاکمه و محکوم گردیده اند.

تلاش ما این بوده است که هر جا جنایتکاری از جمهوری اسلامی حضور یافت، ما نیز بعنوان صدای مردم حضور داشته باشیم و عملا اجازه نداده ایم بعنوان اصلاح طلب یا اصولگرا یا هیچ مقامی، مگر در سالن های دربسته و زیر پوشش شدید امنیتی دولت‌‌‌ها، بطور علنی جلسه بگیرند. بساط اینگونه جلسات‌شان را بویژه بعد از کنفرانس برلین در همه جا جمع کرده‌ایم. و همه ایرانیان در خارج کشور را به این مبارزه متشکل فرا می خوانیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *