شروع مدرسه و صندلی‌های خالی – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بر اساس آمارهای منتشر شده، در جریان اعتراضات “زن زندگی آزادی” از مجموع دستکم پانصد و پنجاه و یک جانباخته، ۶۸ نفر کودک بودند. بیشتر کودکان جانباخته دانش‌آموز بودند. هشت کودک نیز آسیب چشمی دیده اند.

در پروندۀ چهار دهه حاکمیت جمهوری اسلامی جنایات بیشماری ثبت شده است. یکی از سنگین ترینهایش جنایت علیه کودکان است. کودکانی که در جنگ ایران و عراق به تصمیم آگاهانه مقامات حکومت روی مین فرستاده شدند، کودکان زیادی به زندان افتادند یا مورد تجاوز قرار گرفتند، کودکانی اعدام شدند و کودکانی در خیابان زیر ضربات باتوم قرار گرفتند. اما کودکان بسیار زیادی، دهها و صدها هزار کودک دیگر نیز قربانی سیاست‌‌های جمهوری اسلامی شده‌اند. از کودکان شین‌آباد که در شعله‌های آتش بخاری فرسودۀ مدرسه سوختند، تا کودکانی که در اردوهای راه نور قربانیان تصادفات جاده ها شدند، کودکانی که با آرزوهای سوخته تا کمر در سطلهای زباله دنبال غذا میگردند، و یا کودکان کار که پرواز نکرده، پر سوخته میشوند. اینها همه گوشه‌‌هایی از جنایات جمهوری اسلامی علیه کودکان است.

به پروندۀ جنایی جمهوری اسلامی این را هم باید اضافه کرد که در انقلاب زن زندگی آزادی و طی یکسال گذشته دست کم شصت و هشت کودک توسط نیروهای سرکوب حکومت به قتل رسیده‌اند. این بدین معناست که ۶۸ خانواده در اول مهر فرزندشان را راهی مدرسه نخواهند کرد. در ۶۸ کلاس درس ۶۸ صندلی خالی خواهد ماند. یعنی کودکان ۶۸ کلاس، دوستان کنار دستشان را دیگر در مدرسه نخواهند دید و با آنها شیطنت نخواهند کرد. یعنی ۶۸ معلم چشمشان را به صندلی‌های خالی خواهند دوخت، بغض خواهند کرد، اشک خواهند ریخت، و صد البته خشمگین خواهند شد. معلوم نیست وضع کودکان آسیب دیدۀ چشمی چگونه است، درمان شده‌اند؟ چشمشان را از دست داده‌اند؟ میتوانند سر کلاس بروند؟ کسی نمیداند. حکومت جانیان اسلامی فقط انکار می کند. خبرهای جدید حاکی است که در برخی مدارس به کودکان معترض اجازه تحصیل نخواهند داد.

و بالاخره باید اضافه کرد که ۶۸ خانواده به خانواده‌های دادخواه اضافه شدند تا در کنار خانواده‌های دیگر در صفی فشرده‌تر دادخواه فرزندان عزیزشان باشند. و ۶۸ معلم مصمم‌تر از قبل در اعتراضات دخیل خواهند شد. امسال همگی، از معلم و دانشجو و کارگر و دادخواه و کل جامعه، پُر قدرت‌تر به خیابان باز خواهیم گشت. مردم به درست شعار میدهند “حکومت بچه‌کُش سرنگون، سرنگون”. به خیابان باز می گردیم و کار حکومت بچه‌کُش و ضد کودک را یکسره می‌کنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *