پلمب کردن ایران ممکن نیست – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان، گفته است که در پنج ماه گذشته نیروهای اداره اماکن از ۲۴ هزار و ۳۷۵ واحد صنفی در سطح گیلان بازدید کرده‌اند که از این تعداد به دلیل “عدم رعایت شئونات اسلامی” یک هزار و ۹۴ واحد صنفی را “پلمب” کرده و از ادامه فعالیت‌شان جلوگیری کردند و همچنین از ۵ هزار و ۶۰ واحد صنفی تعهد اخذ شده است. همچنین در ارتباط با سرباز زدن زنان از حجاب و عدم رعایت شئونات اسلامی “برای هزار و ۴۷۳ واحد صنفی اخطار پلمب صادر شده و به ۱۱ هزار و ۴۵۹ واحد صنفی دیگر نیز تذکر” داده شده است.

بی‌حجابها و حامیان اجتماعی زنان رژیم را مستاصل کرده‌اند. سیاست رژیم در کنترل حجاب شکست خورده است، این دیگر انکار ناپذیر است. این حکومت در برابر همه مردم قرار دارد و همین مردم برای تداوم انقلاب خود می‌خواهند اولا از شر این دمل چرکین حجاب اسلامی رها شوند و یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین سنگرهای تداوم حکومت را در هم بکوبند و ثانیا با تضعیف حکومت در این سنگر، انقلاب زن زندگی آزادی را با  نیروی بیشتری به پیش ببرند.

حکومت اسلامی نمی‌تواند کل جامعه را پلمب کند و همه مردم در ایران، از مغازه‌دار و کارمند ادارات و معلم و دانش‌آموز و دانشجو و استاد دانشگاه و هنرمند و ورزشکار و سایر بخش‌های جامعه را در قرنطینه کند. این جامعه برای بقا و برای ادامه زندگی و برای کرامت و حرمت انسانی نشان داده است از خود به بهترین شیوه ممکن دفاع می‌کند. هیچ حکومتی در دنیا تاکنون نتوانسته است علیه کلیت جامعه یک تنه وارد جنگ شود و مردم را شکست دهد. در ایران از کودک تا نوجوان تا عموم زنان و مردان و همه جنبش های اجتماعی حق‌طلبانه علیه حکومت صف بسته‌اند. این رژیم با حجاب اسلامی‌اش به گور سپرده می شود.

برای ضربات کوبنده‌تر به حکومت اسلامی، همه زنانی که تا حال به هر دلیل حجاب از سر بر نگرفته‌اند را دعوت می کنیم به این مبارزه مهم اجتماعی بپیوندند. هر روزی که از عمر این حکومت کمتر شود به همان اندازه مردم نفس راحت‌تری خواهند کشید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *