چشم هایشان – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

از هزینه های سنگینی که مردم بپاخاسته ایران در جریان انقلاب زن زندگی آزادی برای رهایی خود تا کنون متحمل شده‌اند، علاوه بر کشته شدن نزدیک به ۶۰۰ نفر و بازداشت حدود ۲۲ هزار نفر،  مصدوم شدن چشم دستکم ۱۳۸ نفر از معترضین در رده‌های سنی متفاوت توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی بوده است.

در میان این مصدومین زن و مرد، دختر و پسر و حتی کودک نیز دیده می‌شوند. معترضین هدف گلوله‌های ساچمه‌ای و یا پینت بال و یا گلوله‌های گاز اشک‌آور قرار گرفتند و در اثر این حملات یک چشم و یا هر دو چشم خود را از دست دادند. مورد هدف قرار دادن چشم و صورت معترضین از سوی جمهوری اسلامی بطور سیستماتیک و هدفمند و با دستور و برنامه قبلی انجام شده است. اقدامی جنایتکارانه که هدفش ترساندن معترضین و جلوگیری از تداوم اعتراضات مردم بود. بسیاری از این مصدومین علیرغم مشکلات متعدد در زمینه درمان و همچنین اذیت و آزارهای جمهوری اسلامی ساکت نماندند و صریحا اعلام کردند که نه فقط از شرکت در اعتراضات پشیمان نیستند بلکه همچنان برای تحقق آرمانهای انقلاب زن زندگی آزادی تلاش می کنند.

اگر ما در دنیایی زندگی می کردیم که حاکمانش دنبال بیزینس و سودورزی نبودند و در روابط بین المللی حداقل معیارهای انسانی را چراغ راه خود قرار می دادند، امروز جمهوری اسلامی می بایست به دلیل این جنایات از همه جا طرد و منزوی می شد. حتی بنا به قوانین موجود بین المللی حکومتی که به سوی شهروندان یک کشور که بطور مسالمت آمیز دست به اعتراض می زنند، شلیک می کند مرتکب جنایت علیه بشریت شده است و آمرین و عاملین این جنایات باید مورد پیگرد قضایی قرار گیرند، محاکمه و مجازات شوند.

تاکنون مردم در ایران هزینه زیادی برای رسیدن به آزادی داده اند. چشم های مردم دنیا به قیمت از دست دادن چشمهای جوانان معترض ما بر حقیقت کثیف و ظالمانه جمهوری اسلامی باز شد. طبعا مردم دنیا می توانند با تحت فشار گذاشتن دولتهای دنیا از آنها بخواهند به مماشات با رژیم اسلامی پایان دهند و این رژیم ضد انسانی را تماما بایکوت کنند. این شدنی است و قدمهای اولیه ای هم در این راه برداشته شده است. بایکوت جمهوری اسلامی و تحت پیگرد قرار دادن سران رژیم و دیگر عوامل جنایت در ایران را با جدیت دنبال کنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *