آغاز سال تحصیلی، آغاز برآمد تازه ای در روند انقلاب -پیام حمید تقوائی به مناسبت بازگشائی مدارس و دانشگاهها

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با درود به همه دانشجویان، دانش آموزان، معلمان، و استادان آزاده!

سال تحصیلی تازه در شرایطی آغاز میشود که کل جامعه درگیر یک جنگ بی امان با حکومت تبهکار جمهوری اسلامی است. در یکسال گذشته عزم ما مردم برای بزیر کشیدن دژخیمان حاکم راسخ تر و حکومت، علیرغم وحشیانه ترین و شنیع ترین سرکوبگریها، درمانده تر و زبون تر شده است. در این روند دانشجویان و دانش آموزان و همچنین معلمان و استادان آزاده نقش و جایگاه مهم و موثری در پیشبرد انقلاب داشته اند و در معرض بیشترین  سرکوبگریها، بازداشت و زندان و اخراج و قتل و اعدام قرار گرفته اند. در آغاز سال تحصیلی جدید یاد عزیزان جانباخته را گرامی میداریم و اعلام میکنیم “قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان”!

با باز شدن مدارس و دانشگاه ها مبارزات دانشجویان و دانش آموزان و معلمان و استادان اوج تازه ای خواهد گرفت. از هم اکنون فعالان صنفی دانشگاه ها، جمعهائی  از دانشجویان، شماری از دانشگاهها و دانشکده ها، و تشکلهای صنفی معلمان در شهرهای مختلف با انتشار بیانیه های پرشوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی عزم خود را برای ادامه پیگیر و فعال مبارزه اعلام داشته اند. همراه با این جمعها و تشکلها نهادی چون دادخواهان یاد دانشجویان و دانش آموزان جانباخته را گرامی داشته و بر تداوم انقلاب تاکید کرده است.  شورای بازنشستگان ایران نیز با اعلام اینکه جای معلم زندان نیست خواستار آزادی فوری معلمان زندانی شده  است. همچنین کارزار  یکصد هزار امضا برای آزادی معلمان زندانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی  به پیشبرد گسترده این کارزار تا آزادی همه معلمان   زندانی  تاکید کرده است.

سالروز انقلاب روز آغاز موج قدرتمند تر انقلاب بود و آغاز سال تحصیلی روز همپیمانی و همبستگی مبارزاتی هر چه بیشتر مدرسه و دانشگاه با سایر اقشار بپا خاسته و جنبشهای اعتراضی جاری و شکل دادن به  برآمد قدرتمند دیگری در روند انقلاب زن زندگی آزادی است. انقلابی که میرود تا تومار رژیم تبهکار اسلامی را درهم بپیچد.

با آرزوی پیروزی

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *