حکم شلاق و کارگران فولاد اهواز – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۱۷ کارگر معترض گروه فولاد اهواز به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال” به زندان، شلاق و پرداخت جریمه محکوم شده‌اند. پرونده محاکمه این کارگران، با شکایت “شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین” و گزارش حراست این شرکت و کلا بر اساس شکایت کارفرمای گروه ملی فولاد ایران تشکیل شده است.

وقتی کارگران فولاد اهواز با شعار: “کشور ما دزد خونه است توی جهان نمونه است”، در خیابانهای شهر رژه می رفتند خوب می دانستند با چه حکومت ضد کارگر و با چه جانیان ضد بشری رو در رو هستند. مبارزه متشکل و سازمان یافته این کارگران یکی از درخشانترین جلوه های مبارزه کارگری علیه حکومت قاتلان سرمایه دار در ایران است و درست همین جا است که مافیای اسلامی در وحشت از قدرت اتحاد این کارگران می خواهد با توسل به شلاق و جریمه زندان از آنها  زهر چشم بگیرد تا به الگوی سراسری برای همه کارگران در ایران تبدیل نشوند.

تا همینجا هم رژیم جرات نکرده این حکم جنایتکارانه را اجرا کند. اعلام کرده اند به مدت سه سال این حکم را عقب انداخته ایم. اعلام مجدد این احکام باید با موج وسیعی از اعتراض پاسخ بگیرد. این تصمیم جانیان اسلامی می تواند و باید کل جامعه انقلابی را به حرکت در آورد و فاشیست های حاکم را وادار به لغو چنین حکم جنایتکارانه ای کند.

همه مردم آزاده، دانشجویان و کارگران، معلمان و بازنشستگان معترض، نویسندگان و هنرمندان و همه انسان‌های آزاده و مخالف حکومت و در پیشاپیش آنها کارگران فولاد در یک صف متحد باید این احکام ضد انسانی را محکوم کنند و با همین قدرت اتحاد خود حکومت را وادار کنند که این احکام را لغو کند. ما مردم انقلابی در ایران این غلط کردن رژیم اسلامی را بر سرش خراب می کنیم. ما این قدرت را داریم تا رژیم را از کرده اش پشیمان کنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *