حزب کمونیست کارگری حزب شما است – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آیا حزب کمونیست کارگری را میشناسید؟ آیا از برنامه و اهدافش اطلاع دارید؟ با تلویزیون ۲۴ ساعته‌اش، کانال جدید، که لحظه به لحظه اعتراضات و اعتصابات شما را پوشش میدهد آشنایی دارید؟

بگذارید از این حزب برایتان بگویم. از همان روزی که در ۳۲ سال قبل این حزب تشکیل شد، اعلام کرد که این حکومت باید سرنگون شود. بساط مفتخوری و استثمار اکثریت مردم توسط قشر اقلیت مفتخور باید جمع شود. اعلام کرد که آزادی، رفاه و عدالت حق همه مردم است. به دخالت مذهب در زندگی مردم باید پایان داده شود و کلیه اموالی که توسط نهادها و مراجع مذهبی مصادره شده پس گرفته شود. همه قوانین ضد زن باید ملغی شود. زنان در حق انتخاب هر نوع پوششی کاملا باید آزاد باشند. همه مردمی که در این کشور زندگی میکنند باید بعنوان شهروندان آزاد از حقوق برابر برخوردار باشند. درمان و تحصیل باید برای همه مردم رایگان باشد. آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده و اعتراض و اعتصاب و متشکل شدن حق بی‌چون و چرای مردم است. اعدام قتل عمد دولتی است، جنایت است و به هر بهانه‌ای ممنوع است. شکنجه ممنوع است. حقوق کودک بر هر منفعت اقتصادی و ملی و مذهبی تقدم دارد و رفاه و شادی حق همه کودکان است. نیروهای سرکوب حکومت باید در هم شکسته و منحل شوند. حکومت بعدی باید شورایی باشد و مردم در تصمیم‌گیری و اداره محل کار و زندگی و کل کشور دخیل باشند. دهها خواست دیگر و بحق مردم نیز که در طول حکومت‌های مستبد پایمال شده نیز در برنامه حزب، که “یک دنیای بهتر” نام دارد، نوشته شده است.

حزب کمونیست کارگری در تمام این سه دهه برای این خواست‌ها با تمام قوا مبارزه کرده و علیه حکومت و همه جناح‌هایش قاطعانه جنگیده است. بیست و دو سال قبل لیدر حزب اعلام کرده بود که انقلاب ایران زنانه است و حزب با سیاست‌هایش، با کمپین‌هایش و تبلیغات شبانه‌روزی‌اش نقش مهمی در زمینه‌سازی برای انقلاب زن زندگی آزادی داشته است. در بسیاری از شهرهای جهان فعالین این حزب یکی از سازماندهندگان اصلی تجمعات اعتراضی هستند.

برای معرفی این حزب حرفهای زیادی میتوان زد ولی اینجا به یک نکته فقط اشاره کنم و آن اینکه جامعه‌ای اینچنین روشن و آگاه، مصمم و با فعالینی باتجربه و در کوران مبارزه آبدیده، به این حزب نیاز مبرم دارد. هیچ انقلابی بدون یک رهبری سیاسی که آمال و آرزوهای مردم را نمایندگی کند به پیروزی نمی‌رسد. این حزب بدلیل اهداف و برنامه انسانی‌اش، بدلیل فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ و نمایندگی کردن خواست‌ها و آمال و آرزوهای کارگران، زنان، جوانان تشنه آزادی و همه انسان‌‌های شریف و آزاده، شایسته انتخاب توسط همه مردم انقلابی و معترض است. هرچه مردم ستمدیده بیشتری و زنان و مردان انقلابی بیشتری، حول این حزب و اهداف آزادیخواهانه آن متحد شوند، سرنگونی حکومت سریعتر و با هزینه کمتری صورت میگیرد و تضمینی خواهد بود برای آینده‌ای آزاد و شاد و خوشبخت برای همه شهروندان این کشور.

این حزب شما است. همه شما که قلبتان برای رهایی از حکومت نکبت اسلامی و برای آزادی و رفاه و رفع هر تبعیضی میتپد، همه شما زنان و مردان پرشوری که در یکسال گذشته به کابوس جنایتکاران تبدیل شده‌اید، به این حزب بپیوندید و آنرا به دوستان و نزدیکانتان معرفی کنید.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *