رادان و اقتدار حکومت اسلامی - کاظم نیکخواه

رادان و اقتدار حکومت اسلامی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی سه‌شنبه در همدان گفت: «امت ما امروز می‌تواند آمریکای تا بن دندان مسلح را نیز به عجزولابه بیندازد و اقتدار پوشالی دشمنان را درهم بشکند که اینها به برکت خون مطهر شهدا و وجود امام راحل و در ادامه رهبری معظم انقلاب به‌دست‌آمده است. این امت می‌تواند آمریکا باآن‌همه ادعا را طوری خوار و ذلیل کند که گریه سربازانش قطع نشود».

این نوع رجزخوانی‌های توخالی بخش جدایی‌ناپذیری از موجودیت حکومت اسلامی است. سال‌هاست که مدام ضربه خورده‌اند و رجز خوانده‌اند. برای نمونه چند سال است در حال رجزخوانی در انتقام هلاکت قاسم سلیمانی‌شان هستند و هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند! اما نکته مهمی که همه مردم می‌دانند این است که امروز این نوع رجزخوانی‌ها علیه دشمن خارجی نیست. بلکه در واقع علیه دشمن داخلی یعنی علیه هشتاد میلیون مردمی است که این حکومت منفور را از همه سو به محاصره درآورده‌اند و به رعشه مرگ انداخته‌اند. رادان و سران حکومت از ترس این دشمن است که خواب راحت ندارند و در هر خطبه و روضه‌ای، تلاش می‌کنند قدرقدرتی خود را به رخ مردم بکشند. مردم هم حسابی جوابشان را می‌دهند و می‌گویند «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست». جالب‌ترین نمونه اخیرش وقتی بود که می‌خواستند در هنگام بازی فوتبال در استادیوم آزادی برای حمله حماس به اسرائیل قشقرق راه بیندازند و شعار بدهند و پرچم فلسطین را به داخل استادیوم ورزشی آوردند. اما ده‌ها هزار تماشاچی یک‌صدا فحش نثارشان کردند و به طور ریتمیک فریاد زدند «پرچم فلسطین رو بکن تو…» . هنگام شعاردادن تماشاچیان، قیافه مسئولین، و آن پاسدارانی که پرچم را در دست داشتند واقعاً تماشایی بود!

وقتی رادان با چفیه فلسطینی از خوار و ذلیل بودن آمریکا سخن می‌گوید، اشاره‌اش به حملات حماس به اسرائیل و کشتار صدها نفر مردم در این کشور در هفته گذشته است و جوابش را قبلاً همان تماشاچیان فوتبال در استادیوم آزادی، و هفته قبلش تماشاچیان فوتبال در اصفهان که به روی مجسمه قاسم سلیمانی‌شان آشغال پرت کردند، دادند و زنان بی‌حجاب و مردم در خیابان‌ها هر روز دارند محکم جوابشان را می‌دهند. دور نخواهد بود که در سراسر کشور شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر حکومت اسلامی بار دیگر طنین‌انداز شود تا میزان اقتدار کذایی حکومت اسلامی مشخص‌تر شود. فضای جامعه به‌سرعت به این سمت می‌رود.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *