برای حفظ کودکانمان مشتهایمان را گره کنیم - سیما بهاری

برای حفظ کودکانمان مشتهایمان را گره کنیم – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حمید رضا آذری هفده ساله، سحرگاه جمعه در زندان مرکزی سبزوار اعدام شد.

واژۀ کودک کُش، برای جمهوری اسلامی کم است. همۀ حجم و اندازۀ جنایات حکومت را بیان نمیکند. همین یکشنبه فاروق علیزاده، کودک هفده سالۀ کولبر با شلیک گلوله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مرز هنگه ژال بانه جان شیرینش را از دست داد. بسیار کودکانی که کودکیشان زیر فشارتأمین اقتصاد خانواده له میشود، و کودکانی که آرزوهای قشنگشان در کوچه پس کوچه های جنایات رژیم اسلامی سرمایه داران گم میشود، اینها قربانیان معصوم و بیگناه این حکومتند. نمیشود فقط گفت حکومت کودک کُش است! اینها جنایاتشان مرز نمیشناسد. هیچ واژه ای سبعیت این جانیان را بیان نمیکند.

جمهوری اسلامی حمید رضای عزیزمان را به نام “مجرم” به دار آویخت. کودکان گیر افتاده در چنگ بیرحم جمهوری اسلامی مجرم نیستند. عبارت تکان دهندۀ “مجرم” به اندازۀ کافی، خشونت نهفته درسیاستهای حاکمیت و قوۀ قضائیۀ آن در قبال کودکان را آشکار میکند. این کودکان “مجرم” نیستند، مجرم حکومتی هست که کودک زباله گرد و کودک معتاد و کودک تن فروش و کودک “بزهکار” تولید میکند. حکومتی که هر سال تعداد بیشتری کودک را روانۀ بازار بیرحم کار میکند. حکومتی که کودکی را از کودکان میدزدد و آنها را خیلی زود به دنیای خشن “نان آوران” پرتاب میکند.

این حکومت “مجرم” شایستۀ جامعه ای که برای تامین آزادی و رفاه و خوشبختی به خیابان آمده نیست. اعتراضها هر روز  گسترده تر میشوند. همۀ ما از اینهمه جنایت خشمگین هستیم. این جامعه ظرفیت به کرسی نشاندن همه خواست های انسانی ما را دارد. صف اعتراضمان را باید گسترش دهیم و پیروزی مان را قطعی کنیم و به این جهنم و جنایت و وحشیگری پایان دهیم. حمیدرضا کودک معترض، گوهر عشقی مادر معترض،  کارگر سازمان یافتۀ معترض، معلم و پرستار و بازنشستۀ معترض، همگی دستهایمان به هم گره خورده است. همگی در تلاش تغییر این اوضاع نکبت بار هستیم. با هم باید از جان عزیزانمان محافظت کنیم. نیرویمان را یکی کنیم و برای سرنگونی حکومت “مجرم” صفمان را فشرده تر سازیم. اعدام، این قتل عمد دولتی باید به ارادۀ ما به تاریخ گذشته بپیوندد. باید جامعه ای برای زندگی کردن بسازیم. ما میتوانیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *