والیبال زنان، حکومت چشم دیدن ندارد - منظر دریاکناری

والیبال زنان، حکومت چشم دیدن ندارد – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

لیگ برتر والیبال زنان ایران، پرهیجان اما بدون پخش تلویزیونی. در هفته پنجم لیگ برتر والیبال زنان، حکومت چشمش را به این بازی‌ها بسته است تا شاید مردم هم در بی‌خبری از کنار این رویداد ورزشی بگذرند. دیدن این زنان قوی پنجه که به هوا بر می‌خیزند و  آبشارهای محکم و آبدار می‌زنند و همچون پلنگ چابک و تیز چنگال حریف می‌طلبند، برای حکومتی که غرق لجنزار اعتقادات کپک‌زده و ضد زن است واقعا درد بزرگی است.

قرار نبود زنان در ایران اینچنین در همه گوشه زوایای زندگی اجتماعی حضور پُر رنگی داشته باشند. قرار نبود زن زندگی کند. قرار نبود بدن زن در معرض دید مردان نامحرم قرار بگیرد. قرار حکومت با مردم این بود که زنان پوشیده شده در چادر و حجاب کامل اسلامی نهایتا تا سر کوچه بروند و نان بخرند و به قول آن آخوند مفلوک بیمار جنسی، آنطور راه بروند که صدای ترق و تروق کفششان باعث تحریک مرد رهگذر نشود. قرار حکومت این بود که زنان در آشپزخانه دربسته آشپزی کنند و مادر نمونه‌ای باشند که خیلی خوب به شوهران خود سرویس جنسی میدهند. قرار بود فقط برای تحریک جنسی شوهران لباس‌های شیک و دامن های کوتاه بپوشند. اینها از دستورات و فتواهای متحجرین حجره‌ها است که به سینه سخت واقعیت در ایران برخورده است که بازتابش را در حضور عظیم زنان در نبرد برای سنگونی این حکومت مشاهده می‌کنیم.

تلویزیون “ملی” در انحصار حکومت است و این حکومت با صرف میلیاردها دلار بودجه ای که از جیب مردم کش میرود هر چرندی که دوست دارد پخش می‌کند. این یک روی سکه است. روی دیگر سکه وجود مدیای اجتماعی و تلویزیون‌های ماهواری رنگارنگ مخالف جمهوری اسلامی است که بر نقشه‌های شوم ضد اجتماعی این رژیم خط بطلان می‌کشند.

ورزش زنان در ایران یک سلاح برنده در کنار انواع حضور اجتماعی زنان است که منظما جمهوری اسلامی را به چالش می‌کشد. کل جامعه در کنار زنان قرار می‌گیرد تا حرمت، هویت و کرامت زنان تضمین شود. فتح هر سنگر به نفع زنان، قدمی است قابل توجه بسوی سرنگونی جمهوری اسلامی.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *