سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است - سهیلا دالوند

سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در رسانه‌ها اعلام شده است که جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، در جریان سفر به استرالیا از دولت این کشور خواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد و ناقضان حقوق بشر ساکن این کشور را که با جمهوری اسلامی ارتباط دارند شناسایی کند. او همچنین تأکید کرد که اگر دولت‌ها از گزارش‌های او قانع شوند، “هیچ مشکلی” در به‌رسمیت‌شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک سازمان تروریستی نمی‌بینند. او افزود: شواهدی که من دیده‌ام، نشان می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر فساد گسترده و نقض حقوق بشر شامل کشتار معترضان در ایران، فعالیت‌های مخربی هم در خارج از ایران دارد؛ از جمله حمایت از حماس یا حزب‌الله.

حکومت اسلامی از روز اول حاکمیت خود با سرکوب زنان، اعدام فعالین سیاسی، اعدام کودکان، ترور فعالین در خارج از ایران، سرکوب آزادی بیان و اندیشه، تبعیض علیه قشرهای مختلف مردم، ناقض ابتدایی‌ترین حقوق بشر در ایران بوده است.

سال‌ها گذشت که سازمان‌های حقوق بشری به ماهیت ضدبشری و ارتجاعی رژیم اسلامی پی ببرند و این دستاورد ۴۴ سال مبارزه مداوم مردم چه در داخل و چه در خارج از کشور مخصوصاً انقلاب زن، زندگی، آزادی است که در جریان آن مردم به‌جان‌آمده از سرکوب، زندان، شکنجه، اعدام، و نابرابری در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به خیابان‌ها آمدند و اعلام کردند که تا سرنگونی رژیم به مبارزه ادامه خواهند داد.

در یک سال گذشته به یُمن مبارزه جوانان، زنان، کارگران، معلمان و دیگر اقشار جامعه، شاهد شکل‌گیری فشارهای زیادی علیه حکومت اسلامی از جمله اخراج آن از کمیسیون مقام زن سازمان ملل و در قدم بعدی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به جنایات جمهوری اسلامی بوده‌ایم. درخواست گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از دولت‌ها برای قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی قدم مهم دیگری در این مسیر است.

باید تلاش کنیم که نه‌تنها سپاه پاسداران در لیست تروریستی دولت‌ها قرار گیرد، بلکه حکومت اسلامی از تمام مجامع بین‌المللی بیرون انداخته شود؛ مساجد و مراکز به‌اصطلاح فرهنگی‌اش در جهان بسته شود؛ تمام سفارت خانه‌هایش تعطیل و دیپلمات تروریست‌هایش اخراج شوند. بایکوت تمام‌عیار این حکومت متعفن و ارتجاعی اسلامی کمک بزرگی برای مردم به‌پاخاسته ایران برای رسیدن به هدف اساسی‌شان یعنی سرنگونی حکومت اسلامی است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *