امیرحسین کوهکن و کراهت رژیم - سیاوش آذری

امیرحسین کوهکن و کراهت رژیم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امیرحسین کوهکن وکیل دادگستری که به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور”بازداشت شده بود به صورت موقت از زندان کچوئی کرج آزاد شد. آقای کوهکن وکیل خانواده محمدمهدی کرمی، جوانی که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ اعدام شد، است. ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی، نیز که یک هفته پیشتر از وی با اتهامی مشابه بازداشت شده بود همچنان در زندان بسر می برد.

بر همگان آشکار است که جرم آقای کوهکن دفاع از خانواده های دادخواه در بیدادگاه رژیم اسلامی است. زیر پا گذاشتن مصونیت حقوقی وکیل دادگستری نشانه عمق کراهت و از ویژه گی های منحصر بفرد دستگاه قضایی و کلیت نظام اسلامی است. بازداشت امیر حسین کوهکن و دیگر وکلای مدافع زندانیان سیاسی و خانواده های دادخواه تبلور ذهنیت حکومت اسلامی است که در دهه شصت مخالفان خود را “مفسد فی الارض” و “محارب” می نامید و وکالت برای آنان را “دفاع از شیطان” میشمرد. و اما آزادی هر چند موقت آقای کوهکن از اسارت نشانه تغییر توازن قوا علیه رژیم و به نفع مردم به یُمن انقلاب جاریست.

رژیم با تشدید سیاست تهدید و با بازداشت و زندانی کردن وکلا و خانواده های دادخواه به اتهام تبلیغ علیه نظام، تهدید امنیت کشور، تبانی و اجتماع علیه نظام، جاسوسی و غیره قصد مرعوب کردن جامعه و فرو نشاندن و به شکست کشاندن انقلاب ما را دارد، اما تیرش به سنگ خورده است. لحظه ای درنگ کنید: مراسم تشییع و تدفین تبلیغ و تهدید علیه نظام محسوب میشود، مراسم سالگرد عزیزان جان باخته تشکیل گروه به قصد سرنگونی رژیم قلمداد می گردد، دفاع از خانواده دادخواه و عهده دار شدن وکالت آنان تبانی و اجتماع علیه رژیم نام میگیرد.

این نه نشانه قدرت رژیم که بیان ضعف و زبونی حکومتی است که خود را از هر سو در محاصره “دشمن”، محاصره مردمی که عزم جزم کرده اند تا با سرنگونی انقلابی رژیم نقطه پایانی بر عمر یکی از تاریکترین و خونخوارترین رژیم های تاریخ معاصر بشر بگذارند و جامعه ای آزاد و انسانی بنا کنند، میبیند. بنا بر ماهیت ضد انسانی رژیم اسلامی هر گونه اجتماع، یادبود و اعلام همدردی، و هر آنچه رنگ و بوی انسانیت و آزادی دارد اقدامی علیه موجودیت آن است. از همین روست که برای در هم شکستن تمامیت دستگاه حکومت اسلامی، “زن زندگی آزادی” بر پرچم انقلاب نقش بسته است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *