چرا حملات مسلحانه جيش العدل بايد افشا شود؟ - سینا پدرام

چرا حملات مسلحانه جیش العدل باید افشا شود؟ – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش خبرگزاریها از ایران، دیروز، جمعه ۲۴ آذر، طى درگیریهاى مسلحانه در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان، حداقل ١٢ نفر از نیروهاى رژیم اسلامى کشته و تعدادی هم زخمى شده اند. گروه “جیش العدل” مسئولیت این حمله را که چند ساعت به طول انجامیده به عهده گرفته است.

حملات نیروهاى ارتجاعى مانند جیش العدل و غیره بدون هیچ تردیدى به فضاى پلیسى و میلیتاریزه شده استان سیستان و بلوچستان خواهد افزود و بهانه خوبى بدست رژیم میدهد که سرکوبگریهای خود را در این استان تحت نام “ایجاد امنیت عمومى” افزایش و ادامه دهد.

از این منظر، نیروهاى سیاسى و اجتماعى مترقى این نوع “حرکات نظامى” را که مانعى در مقابل حرکتهای مردمى این استان ایجاد میکنند، باید افشا کنند. آنچه در طى سال گذشته روشن تر شد این بود که انقلاب زن زندگى آزادى بیرق مطالبات تک تک جنبشهاى گوناگون کارگرى، زنان، جوانان و غیره را بدوش میکشد و در واقعیت این تنها گزینه انقلاب است که میتواند این مطالبات را به ثمر رساند.

با یک مشاهده آمارى کوچک میتوان دید که رژیم هر روزه در مقابل چالشهاى اجتماعى مختلف قرار میگیرد. حجاب برگیران در مقابل قانون عفاف و حجاب، رقص و آواز کوچه اى در مقابل فرهنگ غم و ذلالت اسلامى، جنبش کارگرى و بازنشستگان در مقابل فقر و شکاف طبقاتى که رژیم سرمایه داری اسلامى بانى و حافظ آن است، جنبش جوانان و حرکات آوانگارد فرهنگى در مقابل فرهنگ ارتجاعى و قرون وسطایى آیت الله ها نمونه هایى از استمرار و پیشرفت انقلاب زن زندگى آزادى هستند.

در مقابل، حملات مسلحانه جریانات اسلامى و مافیایى هیچ چیزى را در جامعه متحول ایران نمایندگى نمیکنند. بر عکس مانند مانعى در مقابل جنبشهاى اجتماعى قرار میگیرند و کار را براى حرکتها مردمى سخت تر میکنند.

در انقلاب جارى مانند هر انقلابى، روزى فراخواهد رسید که نیروهاى اجتماعى در یک تناسب قواى بهتر به نیروهاى مسلح رژیم حمله خواهند کرد و قیام به یک واقعیت مسجل تبدیل خواهد شد. در ادامه انقلاب جارى هنگامى که جنبشهاى اجتماعى با “سلاح نقد” و چالشهاى روزمره پایه هاى رژیم را به اندازه کافى لرزاندند، نوبت به “نقد سلاح” و قیام خواهد رسید. آینده رژیم با یک قیام رقم خواهد خورد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *