می‌جنگیم تا زندگی کنیم - سیما بهاری

می‌جنگیم تا زندگی کنیم – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“مهسا یزدانی، مادر محمدجواد زاهدی، نوجوان کشته شده در اعتراضات سراسری زن زندگی آزادی، از احضار خود برای اجرای حکم زندان خبر داده است.”

او مادری است که از فرزندش جوانه می‌زند. به قول خودش او سیاسی نبوده. مرگ عزیزش او را به سیاست سوق داده است. او زنی است که زندگی و سرزندگی را در چشمان زیبایش و سیمای مغرورش می‌شود دید. او آزادی را فریاد می‌زند. او سیاسی شده و می‌داند که منشأ و باعث نابودی و مرگ فرزندش رژیمی است که تحت حاکمیتش خندیدن سیاسی است، انتخاب رنگ سیاسی است، جوان بودن جرم است، عاشق زندگی بودن هم جرم است. مهسا و همۀ انسان‌های عزیزی که دارند راه انقلاب را هموار می‌کنند می‌دانند که برای خوشبختی یک راه موجود است، به زیر کشیدن این رژیم. مهسا یزدانی از نسلی هست که با فرزند ازدست‌رفته‌اش، ریشه‌هایی قدرتمند می‌گیرد تا راه فرزند دلبندش را پی بگیرد. این انقلاب سر باز ایستادن ندارد. فرزندان راه مادرانشان و مادران و پدران راه فرزندانشان را ادامه می‌دهند.

نسل محمدجواد زاهدی حکومت را عاجز و درمانده کرده. رژیم هر شگردی که بکار می‌بندد نتیجه‌اش آوار ویران شده بر سرشان است. صادق بوقی تکثیر می‌شود. از هر گوشه‌ای دسته‌ای “صادق” در کمین است تا با رقص و شادی روزگارشان را سیاه کند. حجاب که روزی نه‌چندان دور خاکریز اولشان بود با هیچ مصوبه و تذکری به نسل محمدجواد تحمیل نشد. هیچ لایحه و مصوبه و حجاب بانی حریفشان نیست. امروز وزارت کشور و شهرداری و نمایندۀ مجلس هیچ‌کدام تمایلی ندارند مسئولیتی در قبال حفظ و یا ریزش این خاکریز عهده‌دار شوند. هر چه حکومت می‌گوید محمدجوادها عکسش را انجام می‌دهند و حکومت وحشت‌زده است که حالا دیگر با مادرانی چون مهسا یزدانی و گوهر عشقی و مادران خاوران و مادران دادخواه و مادران آبان و آنها که در شعارهایشان تأکید کرده‌اند که به دنبال سرنگونی حکومت هستند روبروست.

نسل جوان، نسل میان‌سالان و حتی نسل مسن‌ترها این حکومت را نمی‌خواهند. ما همه با هم هستیم تا ریشۀ این جانیان را بکنیم. ریشۀ آنها را می‌کنیم؛ زیرا عاشق زندگی هستیم. عاشق فرزندان جسورمان هستیم. عاشق مادران و پدران شجاع هستیم و به مادرانی همچون مهسا یزدانی افتخار می‌کنیم.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *