مافیای حکومتی یا حکومت مافیایی - اصغر کریمی

مافیای حکومتی یا حکومت مافیایی – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: “مافیا، قوی‌تر از مسئولین است و به همین دلیل دولت‌های ما نمی‌توانند با فساد مبارزه کنند. چون مافیا از دولت‌ها و مسئولین قوی‌تر است، دولت‌ها در مبارزه با مافیا همیشه شکست می‌خورند و سپر می‌اندازند.”

این روزنامه در توضیح ویژگی‌های یک سیستم مافیایی به فساد، اخاذی، رشوه، سرکوب، خشونت، ترور‌،‌آدم‌ربایی، ارعاب، سرقت، پولشویی، نفوذ در نهادهای کلیدی مثل قوه قضاییه و قوه اجرایی، تقلب در انتخابات، تبلیغات رسانه‌ای و سرکوب مخالفان اشاره کرده و نتیجه‌گیری کرده است که: “جمهوری اسلامی تمامی این ویژگی‌ها را دارد. ما از داشتن یک دولت ملی محرومیم و باید خودمان برای نجات مملکت فکری کنیم. اگر بتوانیم خودمان را سازماندهی کرده و با سازمان‌های جامعه مدنی و رسانه‌های مستقل همکاری کنیم، میتوان با تکیه بر اصول جنبش جهانی حساب‌رسی اجتماعی گامی رو به جلو برداشت. می‌توان از عملکرد مافیا حساب‌رسی کرد و نتایج را با مردم در میان گذاشت تا با مقاومت علیه فساد و دروغ، حق ملت را گرفت.”

این روزنامه رژیمی، دست روی برخی از حقایق گذاشته تا مساله اصلی را کتمان کند. از یکطرف میگوید “جمهوری اسلامی تمام این ویژگی‌ها را دارد” و از طرف دیگر میخواهد از مافیا حسابرسی کند! تا حکومت اصلاح شود. نمیخواهد اذعان کند که مافیا همان حکومت است نه قدرتی مافوق آن و کلیدی‌ترین عناصر مافیا نیز شخص خامنه‌ای و مقامات و سرداران و مدیران ارشد منتخب حکومتند. این خود حکومت است که با قوانین‌ و ارگان‌های سرکوب، نقد و اعتراض را حتی توسط منتقدان حکومتی با زندان و سرکوب پاسخ میدهد، ارعاب و ترور و آدم‌ربایی میکند، کلیدی‌ترین مقامات قضایی را خامنه‌ای تعیین میکند، ارز چند نرخی راه می‌اندازد، صندوق بازنشستگان را خالی میکند، هزار جور نهاد تحمیق و سرکوب سازمان میدهد و به آنها بودجه میدهد، خصولتی‌سازی میکند، جلو هر گونه شفاف‌سازی را میگیرد، روزنامه‌نگاران را زندانی میکند و همه اینها رویهم یعنی حکومت اسلامی.

مردم با این اراجیف آشنا هستند و حق ملت را هم قرار نیست شما رژیمی‌ها بگیرید. مردم جواب همگی‌تان را با شعار اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا و انقلاب زن زندگی آزادی داده‌اند. تنها نکته‌ جالب در این میان این است که شکاف‌های حکومتی به جایی رسیده که یک روزنامه رژیمی اذعان میکند که مملکت را مافیا اداره میکند. مردم به شدت به این شکاف‌ها برای پیشروی خود نیاز دارند و با پیشروی‌شان این شکاف‌ها را گام به گام عمیق‌تر میکنند. شما به افشاگری‌هایتان ادامه دهید، راه حل را خود مردم بلدند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *