دادخواه سمیراها باشیم - سوسن صابری

دادخواه سمیراها باشیم – سوسن صابری

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سمیرا را امروز جمهوری اسلامی کشت. ۲۹ آذر را به‌خاطر بسپاریم. روز قتل عمد سمیرا سبزیان توسط حکومت اسلام. روز قتل را ۲۲ آذر تعیین کرده بودند که به دلیل اعتراضات داخلی و بین‌المللی موقتاً به تعویق افتاد تا به قول خودشان حساسیت‌ها کم شود. اما ماشین قتل و کشتار رژیم قربانی می‌خواهد و امروز سمیرا یکی از قربانیان آن بود.

زندگی سمیرا نمونه دردناکی است از هزاران‌هزار زندگی بربادرفته و مرگ تدریجی؛ آنگاه که کودکی‌اش را از او گرفتند، آنگاه که در میان نقل و شیرینی و هلهله در ۱۵ سالگی قانوناً به او تجاوز شد، آنگاه که زیر مشت و لگد و خشونت خانگی درد می‌کشید. در ۱۹ سالگی به اتهام قتل شوهرش به زندان افتاد و در این ده سال گذشته به امید نجات زندگی‌اش او را با فریب گذشت از قصاص، این حکم ضدبشری اسلامی، از دیدن دو فرزندش محروم کردند. ده سال از ۱۳۹۳ تا به امروز با ترس و کابوس مرگ “زندگی” کرد.

متأسفانه، این بار نتوانستیم قربانی نظام را از چنگش نجات دهیم. سمیرا رفت. در عنفوان جوانی رفت. دادخواهش باشیم. دادخواه کودکی ازدست‌رفته و عمر نکرده‌اش. دادخواه کودکان محروم از آغوش مادرش. دادخواه هزاران‌هزار زندگی بدتر از مرگ باشیم. این یک جنگ است. جنگ ما و جمهوری اسلامی. جبهه ما اکثریت مردم، جبهه انسانیت و عدالت و برابری است. انقلاب زن زندگی آزادی توازن قوا در جبهه‌های این جنگ را به نفع مردم به هم زده است. با تقویت بیشتر جبهه مقابل رژیم، این قاتل انسانیت، علیه مجازات ضدانسانی اعدام بپا خیزیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *