درد مشترک، فریاد مشترک می‌طلبد - شهلا دانشفر

درد مشترک، فریاد مشترک می‌طلبد – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بازنشستگان برای ساعت ده صبح چهارم دی‌ماه به تجمع بزرگ سراسری در مقابل سازمان برنامه‌وبودجه در تهران فراخوان داده‌اند. اعتراض آنان به فقر و بی‌تامینی، به تبعیض‌ها و چپاولگری‌های حاکم، به تعرضات معیشتی حکومت از جمله به برنامه هفتم توسعه و طرح افزایش صددرصدی مالیات‌ها و نیز به پاسخ نگرفتن خواست‌هایشان است. بازنشستگان صدای رسای اعتراض همه مردم هستند و مبارزاتشان تأثیر مستقیمی بر فضای سیاسی جامعه دارد. بازنشستگان با شعار” درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید”، کل جامعه را به اعتراض و همبستگی فرامی‌خوانند و این فریادی است که با شعار “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد” به انقلاب زن زندگی آزادی وصل است. انقلابی که “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی” یک شعار مهمش بود.

فعالانه از اعتراضات بازنشستگان و فراخوان چهارم دی‌ماه حمایت کنیم. فراخوان بازنشستگان، بخش‌های مختلفی همچون کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی، نفت و فولاد را در بر می‌گیرد. در متن فراخوان چهارم دی‌ماه آمده است: “درد مشترک، فریاد مشترک می‌طلبد. فرق ندارد بازنشسته کدام سازمان و ارگان هستید برای رسیدن به اهداف مشترک صنفی ۴ دی‌ماه با هم در مقابل برنامه‌وبودجه تهران حضور خواهیم یافت”. علاوه بر فراخوان چهارم دی‌ماه، بازنشستگان فولاد که نیروی مهمی از آن هستند، برای سوم دی‌ماه فراخوان به تجمع سراسری مقابل وزارت تعاون داده‌اند. در کرمانشاه بازنشستگان در سوم دی‌ماه هم تجمع خواهند کرد. ضمن اینکه در تجمع ۲۷ آذرماه آنان، یک موضوع سخنرانی‌هایشان تأکید بر همبستگی تمامی بخش‌های بازنشستگان و شرکت وسیع در تجمع بزرگ و سراسری چهارم دی‌ماه بود که با فریاد محکم اتحاد اتحاد از سوی جمعیت قابل‌توجه شرکت‌کنندگان همراهی شد.

فراخوان چهارم دی‌ماه بازنشستگان، تجمعات مشترک بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در برخی از شهرها، تجمعات مشترک متعدد کارگران شاغل رسمی و بازنشستگان در صنعت کلیدی نفت و فراخوان‌های اعتراضی متعدد از سوی بازنشستگان فضای پر تلاطم اعتراضی در میان صف ۲۵ میلیونی بازنشستگان را به نمایش می‌گذارد. فضایی که در شعارهای کوبنده آنان در تجمعاتشان و بلندشدن فریاد “مرگ بر رئیسی”، “مرگ بر دولت” از سوی آنان به‌روشنی بازتابش را می‌بینیم. اینها همه نقطه عطفی در جنبش بازنشستگان، این بخش رزمنده جامعه است. جنبشی که یک رکن مهم اعتراضات مردمی در دفاع از زندگی و معیشت و برای پایان‌دادن به کل بساط توحش و بردگی حاکم است. زنده‌باد بازنشستگان.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *