کمپین جهانی علیه اعدام و چشم انداز آن - مصطفی صابر

کمپین جهانی علیه اعدام و چشم انداز آن – مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در گزارشی که شنبه هفته پیش از هفته کارزار جهانی علیه اعدام در ایران به خوانندگان ژورنال دادم گفتم هر لحظه آمار ها تغییر میکند. اکنون تعداد تشکل ها و احزاب حمایت کننده از خارج و داخل ایران به بالای ۱۰۰، آمار افراد امضاء کننده به بالای ۸۰۰ و تعداد شهرهای جهان که به تظاهرات های جهانی علیه اعدام پیوسته اند به بالای ۴۰ شهر رسیده است.

اما آمار هنوز گویا نیست. شما باید در جلسه همین پنجشنبه ما در پلتفرم زوم که مستقیما از یوتیوب پخش شد بودید تا حتی در همان یک جلسه هم بوضوح ببینید که چگونه این کارزار طیف وسیعی را در داخل و خارج بهم وصل کرده است. از شعله پاکروان ها و مینا احدی ها و دیگر مبارزان قدیمی علیه اعدام گرفته تا خانواده های اعدامی ها به بهانه مواد مخدر، از فعالین جوان انقلاب زن زندگی آزادی تا کسانی چون پوران ناظمی ها و شهناز مرتب ها و خانواده های دادخواه تا دانشجویان دانشگاه های سراسر ایران.

این لحظه که این سطور را با عجله مینویسم هنوز تظاهرات های امروز ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) در ۴۰ شهر جهان شروع نشده است. اما همه فعالین پرشوری که این تظاهرات ها را تدارک دیده اند به فکر این هستند که ادامه این حرکت چه خواهد شد. این اکنون داغ ترین سوال در گروه تلگرامی ماست که بیش از ۹۰ فعال کل این حرکات را سازمان میدهند.

به اطلاع تان برسانم که یکشنبه ۲۱ ژانویه ساعت ۷ شب به وقت اروپا کارزار جهانی علیه اعدام جلسه علنی در زوم خواهد داشت که طبق سنت همیشگی ما بطور زنده از یوتیوب پخش میشود. اگر میتوانید و فیلترینگ در داخل اجازه میدهد خودتان را حتما به یوتیوب برسانید. چرا که در آن جلسه فعالین این چهل شهر جمع خواهند شد تا از تظاهرات شان گزارش بدهند و از کل حرکت جمعبندی کنند و چشم انداز آینده این کارزار را تعریف کنند.

شخصا چشم انتظار جلسه یکشنبه هستم. امیدوارم که این حرکت که شروع نوع جدیدی از اتحاد و همکاری بین فعالین انقلاب زن زندگی آزادی در خارج و داخل کشور بوده است را حول مبارزه علیه اعدام با قدرت و وسعت بیشتر به پیش ببریم. هم اکنون ما اسامی بیست نفر از زندانیان سیاسی از سراسر ایران از جمله کردستان و بلوچستان را فراهم آورده ایم و امیدوارم که حرکت بعدی ما یک کارزار جهانی حتی وسیع تر برای توقف اعدام این عزیزان و قدمی مهم در مبارزه علیه اعدام، این قتل عمد دولتی باشد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *