"انفجار مرگ" در میان کودکان غزه - محسن ابراهیمی

“انفجار مرگ” در میان کودکان غزه – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) هشدار داده است که دست‌کم ۹۰ درصد کودکان زیر پنج سال در نوار غزه دچار یک یا چند بیماری عفونی هستند. باتوجه‌به کمبود جدی دارو و آب و غذا می‌توان به ابعاد و عمق دهشتناک فاجعه در باره کودکان غزه پی برد. یونیسف از “انفجار مرگ” در میان این کودکان خبر می‌دهد. انفجار مرگ یک نسل کامل کودکان که تنها جرمشان این است که در غزه تحت حاکمیت باندهای اسلامی، در غزه تحت محاصره فاشیست‌هایی از نوع بنیامین نتانیاهو چشم بر دنیای سرشار از رنج و محرومیت گشوده‌اند!

تازه اینها “خوش‌شانس” ترین کودکان هستند که زیر بمب‌های نتانیاهو جزغاله نشده‌اند که زیر خروارها خاک و بتون و آهن مدفون نشده‌اند که حتی جنازه‌هایشان پیدا نمی‌شود تا مادران و پدران با اشک اندوه بر سر خاکشان تسلی پیدا کنند.

این کودکان که هر لحظه می‌توانند قربانی این “انفجار مرگ” شوند؛ همین‌الان لحظات دردناکی را از سر می‌گذرانند. فقط چند مورد از لحظات اندوهناک این کودکان در یک گزارش این‌چنین درج شده است:

“حسین و پسرعموهایش قبلاً باهم بازی می‌کردند، اما حالا در کنار قبرهای شنی در کنار مدرسه‌ای در مرکز غزه نشسته‌اند که بعضی از بستگانشان در آنها دفن شده‌اند. همه این بچه‌ها یک یا هر دو والدین خود را ازدست‌داده‌اند.”

عابد حسین که در اردوگاه پناهندگان البریج زندگی می‌کرد، می‌گوید: “موشک افتاد روی مادرش و بدنش تکه‌تکه شد. تا چند روز اعضای جداشده بدن او را از زیر آوار بیرون می‌آوردیم.”

“وقتی گفتند برادرم، عمویم و تمام خانواده‌ام کشته شده‌اند، احساس کردم قلبم آتش‌گرفته.”

“عابد با حلقه‌های کبود زیر چشمش، شب‌ها بیدار می‌ماند؛ چون از صدای گلوله‌باران اسرائیل می‌ترسد و احساس تنهایی می‌کند.”

“زمانی که مادر و پدرم زنده بودند، من راحت می‌خوابیدم؛ اما پس از کشته‌شدنشان، دیگر نمی‌توانم بخوابم. من کنار پدرم می‌خوابیدم.”

مرتکبین جنایت علیه کودکان غزه باید در یک دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند. در صندلی‌های ردیف اول چنین دادگاهی باید چه کسانی بنشینند؟ نتانیاهو و همه کابینه جنایت‌کار و ژنرال‌هایی که با خونسردی تمام آتش بر سر این کودکان ریختند؛ خامنه‌ای و سران حماس که برای خون رساندن به “محور مقامت” شان جنایت ۷ اکتبر را راه انداختند و عملاً از نتانیاهوی ماشه به دست فاشیست دعوت کردند تا یکی از هولناک‌ترین کودک‌کشی‌های تاریخ را رقم بزند؛ و بالاخره آن مقامات دول غرب که زیر بغل نتانیاهو را گرفتند تا با خیال راحت کشتار کند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *