اسناد قوه قضاییه در خدمت سرنگونی حکومت اسلامی! - محسن ابراهیمی

اسناد قوه قضاییه در خدمت سرنگونی حکومت اسلامی! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سه میلیون سند حک شده قوه قضائیه قبل از هر چیز تأییدی بر این حقیقت است که ما در ایران با یک باند مافیایی، امنیتی، نظامی، قضایی و اسلامی مواجه هستیم که مشغله دائمی همه نیروهایش از جمله دستگاه قضایی چیزی نیست جز پرونده شویی فساد و دزدی و جنایات خودشان و پرونده‌سازی علیه شهروندان؛ باندی تبهکار و همیشه نگران از مردم معترض که کاری ندارند جز تقسیم کار میان ارگان‌های مختلف نظام برای مقابله با مردم. صدها کارگروه سازمان می‌دهند نه برای حل مسائل و مشکلات جامعه بلکه برای جلوگیری از خیزش مردم.

در میان این اسناد، یک سند “خیلی محرمانه” به امضای دبیر شورای امنیت کشور وجود دارد که مربوط به جلسه بررسی ابعاد امنیتی قتل مهسا/ژینا امینی در ۲۷ شهریور و اقدامات حکومت برای مقابله با مردم است. در این سند معلوم مشود که حکومت از لیدرهای میدانی و هسته‌های اولیه‌ای که این لیدرها برای شروع اعتراضات شکل می‌دهند بسیار واهمه دارد؛ چون در آغاز و گسترش اعتراضات نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ مقاومت و اطلاع‌رسانی و اعتراض خانواده‌های جان‌باختگان یکی از مهم‌ترین نقطه قدرت‌های جنبش مردم و موضوع نگرانی حکومت است، آن‌چنان که نیروهای امنیتی به هر چیزی چنگ می‌اندازند تا خانواده‌ها را ساکت کنند. برای مثال، در همین جلسه امنیتی بارها تأکید می‌شود که باید به هر شکل ممکن خانواده مهسا را “مدیریت” کرد و اینکه “اگر پدر ایشان مصاحبه کوتاهی کند تمام مسائل حل می‌شود”، اما دیدیم که چگونه مادر و پدر مهسا جسورانه در مقابل تهدیدهای حکومت ایستادند.

در این سند نکات دیگری هم طرح می‌شود از جمله نگرانی از فضای مجازی، اعتراضات در خارج از کشور، اعتصاب‌ها، نقش پزشکان، ورود سلبریتی‌ها و معلوم می‌شود که در همه این عرصه‌ها صف مردم قدرتمند است و حکومت در ضعف کامل به سر می‌برد.

با اینکه مردم در ایران در باره خیلی از جنبه‌های این اسناد افشا شده مثل فساد و دزدی و جنایات نیروهای حکومت آگاه هستند؛ اما انتشار چنین اسنادی کمک بزرگی به صف جنبش سرنگونی علیه حکومت می‌کند. برای مثال، تلاش بین‌المللی برای بایکوت جهانی حکومت اسلامی و تعقیب و دستگیری و محاکمه بین‌المللی سران جنایت‌کارش بسیار مهم است. در کنار هزاران شاکی و شاهد، بی‌تردید اسناد خود حکومت در باره جنایاتش، مثل شکنجه جسمی و روانی از جمله استفاده سیستماتیک از تجاوز جنسی متریال‌های معتبری در جهت تحقق این هدف هستند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *