جوانان، بدون "استخوان‌بندی دینی" - کاظم نیکخواه

جوانان، بدون “استخوان‌بندی دینی” – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دست‌اندرکاران حکومت اسلامی از وحشت اینکه مضحکه انتخاباتی‌شان بی‌رونق باشد، دوره‌افتاده‌اند و هر روز در شهر و روستایی در وصف اهمیت شرکت در انتخابات روضه‌خوانی و تعزیه‌گردانی می‌کنند. کارشان این روزها تماماً التماس رأی است. یکی از آنها حسینی بوشهری رئیس “جامعه مدرسین حوزه علمیه قم” است که روز گذشته در شهرستان دیلم یک‌عالمه صغرا کبرا چید تا مردم را به شرکت در انتخابات قانع کند. او در مورد ضدیت جوانان با حکومت اسلامی بحثش این بود که “استخوان‌بندی دینی نسل جوان ما شکل نگرفته است پس باید بکوشیم تا فهم عمیقی نسبت به دین پیدا کنند”!

به این بابا باید گفت نه نگران نباش برعکس است. جوانان و مردم ایران از همه جای دنیا بیشتر و عمیق‌تر و همه‌جانبه‌تر دین را می‌شناسند. طی چهل و چند سال گذشته تا کنون همه مردم دیده‌اند و فهمیده‌اند که دین یعنی تجاوز به کودکان و زنان، یعنی جنایت و اعدام، یعنی چپاول و اختلاس‌های نجومی، یعنی گند و کثافت. فهمیده‌اند که شما آخوندها و آیت‌الله‌ها که منبع دین هستید، فاسدترین و رذل‌ترین موجودات عالمید و شعارشان این است که “آخوند برو گم شو”.

همین حسینی بوشهری در این روضه‌خوانی همچنین می‌گوید: “عدم حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی از اهداف معاندان نظام است. ولی مردم در ۱۱ اسفند حماسه دیگری خلق می‌کنند”.

بله از ترس “حماسه مردم” دارند از عراق و سوریه مزدور وارد می‌کنند که به‌عنوان “مردم در صحنه” رأی بدهند، ستاره پورن وارد می‌کنند که مردم را به رأی‌گیری تشویق کند، و شب و روز از توطئه “معاندان نظام” در مورد انتخابات هشدار می‌دهند.

حماسه واقعی مردم روزی است که نه فقط مضحکه انتخابات، بلکه کل بساط حکومت منفور و ضد عقل و ضد انسان را جارو کنند. بله جوانان و مردم این کشور نشان داده‌اند که مصمم‌اند این حماسه را به عمل در آورند و در خواهند آورد. آخوندهای میلیاردر و متعفن و کل ابواب‌جمعی حکومت از این حماسه است که خواب ندارند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *