جانِ عزیز سامان یاسین - منظر دریاکناری

جانِ عزیز سامان یاسین – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سامان یاسین (صیدی)، رپر معترض که یک سال و نیم است در زندان به سر می‌برد، در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواستار تعیین حکم قضایی خود شد و با اشاره به مشکلات جسمی و روحی که در حبس متحمل شده است گفت که اعدام را به این شرایط ترجیح می‌دهد.

سامان صیدی که با نام هنری سامان یاسین فعالیت می‌کرد اوایل مهر ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و به محاربه متهم شد. ابتدا برای او حکم اعدام صادر شد؛ اما دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد و از آن زمان مشخص نیست که حکم دادگاه چه خواهد بود.

سامان به این کشتارگران زندگی می‌گوید: “از شما درخواست اعدام دارم! من تحمل زندان و بلاتکلیفی را به جرمی که نه شما می‌دانید و نه من، ندارم. لطفاً حکم اعدام من را صادر کنید! بنده هیچ اعتراضی نداشته و خودم با اثر انگشت و امضا رضایت کتبی می‌دهم!”

ما هم به سامان عزیزمان یک پیام می‌دهیم. سامانِ عزیزتر از جان، ما قدر تو را می‌دانیم. ما در برابر قدرت و تحمل تو در برابر این دژخیمان و نابودکنندگان جوانی و زندگی ادای احترام می‌کنیم. تو نه‌تنها نباید اعدام بشوی که باید باشی و مرگ حکومت خون‌آشام را ببینی. ایکاش می‌شد ده‌ها هزار پیام از طرف دوستداران تو در تاریک‌خانه زندان قزل‌حصار به دستت برسد تا به چشم خود ببینی که تو نه‌تنها از یاد ما نمی‌روی، بلکه عزیز دل‌های انسان‌های بی‌شماری هستی. خطاب به این جلادان می‌گویی اگر حتی خودشان نیز نمی‌دانند جرمتان چیست، حاضری اعدام شوی که دیگر این درد و رنج و شکنجه را تحمل نکنی. سامان عزیز! آنها می‌دانند جرم تو چیست. تو صدای اعتراض و خشم فروخورده میلیون‌ها جوان در ایران هستی. تو صدای رسای دختران و زنان در ایران؛ بانگ خروشان مردم محروم از آزادی و خشم فروخورده رنج‌دیدگان و فقرا هستی. تو یک رپر معترض به جهنمی هستی که این غارتگران زندگی ساخته‌اند. درست به همین دلیل در قلب همه مردم جا داری و باور کن دور نیست که روی دست همین مردم قدم به دنیای آزادی بگذاری و با هم در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی سرود زندگی و خوشبختی همگانی بخوانیم. به‌خاطر داشته باش و باور کن که تو انسان بزرگی هستی و یقین داشته باش این کابوس تو را پایانی هست.

ما انعکاس فریاد تو از پشت میله‌های زندان قزل‌حصار هستیم. صدای ما را بشنو و نیرو بگیر.

 

سردبیر این شماره:کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *